کدخبر: 10232

سپاه مخالفان را تهدید کرد

اربیل، پایتخت اقلیم خودمختار کردستان عراق، مدت‌ها امن‌ترین پناهگاه این کشور و دوستانه‌ترین پناهگاه آن برای غرب بوده است.

 هفته‌نامه اکونومیست در یادداشتی با عنوان «پیام موشکی» نوشت: در میانه حواس‌پرتی آمریکا در بحبوحه جنگ اوکراین، ایران ۱۲ موشک به سمت امن‌ترین و غرب‌گراترین نقطه عراق [که موساد در آن پایگاه توطئه‌چینی علیه ایران تشکیل داده بود] شلیک کرد.

اربیل، پایتخت اقلیم خودمختار کردستان عراق، مدت‌ها امن‌ترین پناهگاه این کشور و دوستانه‌ترین پناهگاه آن برای غرب بوده است. اما درست بعد از نیمه شب ۱۳ مارس، ایران این شهر را با ۱۲ موشک کروز کوبید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوی‌ترین نیروی نظامی ایران، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

گزارش‌ها درباره تلفات ضدونقیض است، اما چندین ساختمان مورد حمله قرار گرفته است. دولت عراق در بغداد متزلزل شد. دوستان غربی کردها شوکه شدند. ژنرال های ایران می گویند که هدف "مرکز استراتژیک" آژانس جاسوسی اسرائیل، موساد بوده است.

کردهای عراق مدت‌هاست که ارتباط محتاطانه‌ای با اسرائیل داشته‌اند. در دوران جوانی، مسعود بارزانی، پدرسالار خاندان کرد حاکم، زمانی یهودیان را که از چنگال صدام حسین فرار می‌کردند، از گذرگاه‌های کوهستانی کردستان راهنمایی می‌کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیام پنهان حمله موشکی ایران به مقر اسرائیل از نگاه اکونومیست» بخوانید.

ارسال نظر: