کدخبر: 10247

رئیس جمهور کرونا گرفت

شبکه خبری «دویچه وله» گزارش داد که طبق مقررات جدید، از این به بعد در سوپرمارکت‌ها و مدارس به زدن ماسک نیازی نیست.

دفتر ریاست جمهوری آلمان اعلا کرد که «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، رئیس‌جمهور آلمان و همسر وی به کووید-۱۹مبتلا شدند. این دو که علائم خفیفی از کرونا دارند بلافاصله قرنطینه شدند. اشتاین مایر از سال ۲۰۱۷ رئیس جمهور آلمان بوده است که نقشی عمدتا تشریفاتی دارد. وی در دو  نوبت وزیر خارجه «آنگلا مرکل» صدر اعظم سابق آلمان بود.

علیرغم افزایش مداوم ابتلا به کرونا در آلمان، دولت این کشور در حال لغو اکثرمحدودیت‌های مربوط به ویروس کروناست. در آلمان بیش از ۲۲۲۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته وهمچنین ۲۶۴ فوتی گزارش شده است.شبکه خبری «دویچه وله» گزارش داد که طبق مقررات جدید، از این به بعد در سوپرمارکت‌ها و مدارس به زدن ماسک نیازی نیست. 

برخی رسانه‌های آلمان نوشتند که طبق نظرسنجی‌ها اکثر مردم  این کشور موافق حفظ مقررات کنونی کرونا هستند. «اشتفان وایل» مقام ارشد ایالت «نیدرزاکسن» در این زمینه اظهار داشت که با تغییر قوانین مبارزه موثر با کرونا در آینده  دشوار خواهد بود.برخی کارشناسان گفته‌اند که اروپا با موج دیگری از همه‌گیری با توجه به افزایش ابتلا از ابتدای ماه مارس در اتریش، آلمان، سوئیس، هلند و انگلیس مواجه است. 

کارشناسان همچنین هشدار داده‌اند که ایالات متحده به زودی ممکن است شاهد موجی مشابه با موجی که در اروپا دیده می‌شود، باشد که به طور بالقوه ناشی از رفع محدودیت‌ها و کاهش بالقوه ایمنی ناشی از واکسن‌هایی است که چند ماه پیش داده شده است.

«آنتونلا ویولا» استاد ایمنی‌شناسی  دانشگاه «پادوا» ایتالیا گفت: «با کاهش محدودیت‌ها موافقم، زیرا پس از دو سال نمی‌توان آن را به عنوان یک وضعیت اضطراری در نظر گرفت. ما فقط نباید فکر کنیم که کووید دیگر وجود ندارد و بنابراین اقدامات کاملاً ضروری را که اساساً نظارت و ردیابی مستمر موارد ابتلا و حفظ الزام به زدن ماسک در مکان‌های بسته یا بسیار شلوغ است را رعایت کنیم.» 

ارسال نظر: