کدخبر: 10312

جسد یخ زده کوهنورد پیدا شد| حلال احمر خبر داد

نجاتگران هلال احمر شمیرانات با ایجاد کارگاه فنی، پیکر این کوهنورد ۴۰ ساله را را از دره خارج و تحویل عوامل شهرداری و انتظامی دادند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد: پیکر بی جان کوهنورد سقوط کرده در محدوده آبشار چال مگس دارآباد تهران پس از ۱۰ ساعت عملیات جستجو کشف شد.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران، نجاتگران هلال احمر شمیرانات با ایجاد کارگاه فنی، پیکر این کوهنورد ۴۰ ساله را را از دره خارج و تحویل عوامل شهرداری و انتظامی دادند.

این گزارش می افزاید: در پی اعلام مردمی به سامانه ندای امداد و نجات ۱۱۲ در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه سوم فروردین مبنی بر مشاهده تعدادی تجهیزات کوهنوردی در ارتفاعات دارآباد تهران،  تیم اعزامی پس از جستجو و بهره گیری از اطلاعات کوهنوردان حاضر در منطقه توانست پیکر کوهنوردی آقا ۴۰ ساله را در محدوده آبشار چال مگس دارآباد پیدا کند.

در این گزارش آمده است: با توجه به قرار گرفتن جسد کوهنورد سقوط کرده در رودخانه ای که انتهای دره وجود داشت، نجاتگران پس از ساعتها تلاش با ایجاد کارگاه فنی طناب کشی توانستند با انتقال پیکر به بالای دره، پیکر وی را به عوامل شهرداری و انتظامی تحویل دهند.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

ارسال نظر: