کدخبر: 10327

رتبه بندی معلمان اجرایی می شود| جزئیات تقسیم معلمان

در حال تشکیل هیات ممیزه هستیم و آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و نمایندگان مجلس تنظیم خواهیم کرد و پس از تصویب، توسط دولت ابلاغ خواهد شد و در نهایت بر اساس رتبه‌ها، معلمان بر اساس امتیازات رتبه‌بندی خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: در این رتبه‌بندی، معلمان به پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم خواهند شد.احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات و نحوه رتبه‌بندی معلمان گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر احکام معلمان را با واژه فوق‌العاده “رتبه‌بندی” معلمان داشته باشیم.

وی افزود: بخشی از ایرادات وارده در حوزه تخلفات اداری، به دلیل ناآگاهی نسبت به قانون است بنابراین آموزش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در این خصوص، آموزش و پرورش در سطح کشور قطب‌بندی شده که یکی از قطب‌ها با محوریت استان خوزستان و امروز میزبان شش استان است و کارگاه‌های آموزشی در حال برگزاری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در این سفر دو روزه، نشستی نیز با استاندار خوزستان داشتیم و درخواست کردیم که سهم آموزش و پرورش در کمیته برنامه‌ریزی بیشتر شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای مستندسازی املاک آموزش و پرورش در روز گذشته افزود: آموزش و پرورش بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ ملک در استان خوزستان دارد که در این جلسه، آخرین وضعیت این املاک بررسی شد؛ استان خوزستان در این حوزه جزو استان‌های برتر است.

احمدی‌لاشکی گفت: امروز نیز از شهرستان کارون بازدیدی داشتیم و وضعیت فضای فیزیکی و نیروی انسانی بررسی شد.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر است که پیش از این، این سرانه در استان خوزستان بسیار پایین بود اما خوشبختانه اخیرا جهش قابل توجهی داشته و به ۴.۹۲ متر رسیده است. البته استاندارد کشوری سرانه فضای آموزشی نیز باید ۸.۵ متر باشد که حدود ۳ متر عقب است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جزئیات رتبه‌بندی معلمان، گفت: مقداری از لذت رتبه‌بندی معلمان کم شد به این دلیل که این طرح طول کشید. اما بالاخره امروز این مژده توسط مجلس و دولت داده شد و شورای نگهبان نیز آن را تائید کرد و به زودی از سوی رئیس مجلس به دولت و بعد به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام هم و غم ما ارتقای جایگاه معلم است؛ برای کیفیت‌بخشی به آموزش، باید این رتبه را بدهیم و آموزش‌های لازم ارائه شود تا در طول سال جایگاه معلمان مشخص شود.

احمدی‌لاشکی افزود: در این رتبه‌بندی، معلمان به پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم خواهند شد.

وی افزود: در حال تشکیل هیات ممیزه هستیم و آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و نمایندگان مجلس تنظیم خواهیم کرد و پس از تصویب، توسط دولت ابلاغ خواهد شد و در نهایت بر اساس رتبه‌ها، معلمان بر اساس امتیازات رتبه‌بندی خواهند شد.

ارسال نظر: