کدخبر: 10503

بهترین غذا برای سحری ماه رمضان| سحری ماه رمضان چه بخوریم؟

روزه داران نباید از غذاهای سرخ کردنی و یا چرب استفاده کنند؛ زیرا در طول روز باعث تشنگی آن ها می‌شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: انتخاب یک وعده غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا تاثیر مستقیمی بر روی گرسنگی و تشنگی فرد در طی روز دارد.

با شروع ماه مبارک رمضان و انجام اعمال روزه داری، گذشته از فواید بی‌شماری که روزه‌داری می تواند برای بدن انسان داشته باشد، بسیاری از افراد دغدغه این را هم دارند که برای وعده سحر و افطار چه غذاهایی مصرف کنند تا در طی روز کمتر احساس ضعف داشته باشند.

سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است هر یک از افراد روزه دار با آن در ماه رمضان رو به رو شوند. وعده غذایی سبک مانند پلو و خورشت یا سبک تر مانند صبحانه برای سحر مناسب هستند. از غذای مغذی اما کم حجم، کم نمک، کم روغن و کم شکر استفاده شود.

مقدار مناسبی از سبزی و سالاد استفاده شود.( سبزی علاوه بر داشتن ویتامین باعث تامین آب بدن نیز می شود.) نوشیدنی های گازدار، شربت های خیلی شیرین و چای پررنگ موجب تشنگی و خشکی دهان و گلو شده و بهتر است استفاده نشوند.  

روزه داران نباید از غذاهای سرخ کردنی و یا چرب استفاده کنند؛ زیرا در طول روز باعث تشنگی آن ها می‌شود. غذاهای پر پروتئین مانند انواع کباب و ماهی ، غذاهای پر روغن مانند کتلت، کوکو، سوسیس و کالباس، کله پاچه و غذاهای پر ادویه منجر به تشنگی و خشکی دهان و گلو شده و بهتر است استفاده نشوند.

ارسال نظر: