کدخبر: 10701

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

کرونا اوج گرفت| مدارس را تعطیل کنید!

ازجمله این تصمیمات می‌توان به اجباری‌شدن حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

ستاد کرونای تهران از افزایش بیماران سرپایی کرونا و احتمال آغاز موج هفتم کووید-۱۹ از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد. با این حال تصمیم دولت مبنی بر حضور اجباری دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه به قوت خود باقی است.

ستاد کرونای تهران از افزایش بیماران سرپایی کرونا و احتمال آغاز موج هفتم کووید-۱۹ از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.این در حالی است تصمیمات دولت پس از اتمام عید نوروز، می‌تواند خود عاملی بر گسترش ویروس کووید-۱۹ و آغاز پیش از موعد موج هفتم کرونا باشد.

ازجمله این تصمیمات می‌توان به اجباری‌شدن حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد.همچنین مقرر شد ساعات ادارات به شرایط پیش از کرونا بازگردد و کارمندان از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰ در محل کار حضور یابند.

گرچه این اقدامات دولت شرایط همه‌گیری کرونا را عادی جلوه می‌دهد، اما از همین حالا تعداد بیماران سرپایی کرونا افزایش یافته‌اند. با توجه به افزایش سفرهای نوروزی انتظار هم می‌رفت که بر تعداد بیماران طی نیمه دوم فروردین اضافه شود.از سوی دیگر، با اجباری‌شدن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، به‌ویژه افرادی که دچار بیماری‌های خاص هستند، بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند و سلامتی آنها با تهدید جدی مواجه می‌شود.

حتی کارشناسان معتقدند که استفاده مداوم از ماسک در محیط بسته و شلوغ برای این افراد می‌تواند آسیب‌زا باشد و سیستم تنفسی آن‌ها را مختل کند.با این حال به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران در ایران قصد دارند با یک ماسک به مبارزه با پاندمی و بیماری قرن بروند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد گرچه تزریق واکسن تا حدودی تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش داد، اما هنوز این واکسن‌ها تضمینی برای ایمن‌سازی همیشگی نیستند. به‌ویژه آنکه بسیاری از دانش‌آموزان را گروه کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل می‌دهند که هنوز واکسیناسیون عمومی نشده‌اند.

ارسال نظر: