کدخبر: 10844

یحیی گل محمدی اعتراف کرد

روند بازی طوری شد که به سود تیم حریف رقم خورد، از اشتباهات ما استفاده کردند و به تیم آلومینیوم تبریک می‌گویم که امروز تیم شایسته‌ای نشان داد.

 یحیی گل‌محمدی پس از شکست 3 بر 2 پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: نتیجه‌ای که گرفتیم، ناامیدکننده بود. در حضور هواداران‌مان نتوانستیم نتیجه خوبی بگیریم و از این مرحله صعود کنیم. زیاد نمی‌توانم درباره بحث‌های فنی صحبت کنم، به این جهت که این باخت، باخت بسیار بدی برای ما بود.

وی افزود: متأسفانه نتوانستیم از این مرحله عبور کنیم و به هواداران‌مان شادی را هدیه بدهیم. از این بابت، ناراحت و غمگین هستیم و شرمنده آنها شدیم. نمی‌توانم خیلی درباره بازی صحبت کنم، چون گل‌های خوبی زدیم، بازی نسبتاً خوبی به خصوص در نیمه اول انجام دادیم، اما از آن طرف گل‌های بدی خوردیم، اشتباهات فردی داشتیم و گل‌های استثنایی دریافت کردیم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: روند بازی طوری شد که به سود تیم حریف رقم خورد، از اشتباهات ما استفاده کردند و به تیم آلومینیوم تبریک می‌گویم که امروز تیم شایسته‌ای نشان داد. ما در ادامه بازی هر چقدر مهره هجومی داشتیم به زمین فرستادیم تا نتیجه را جبران کنیم. با این حال زیاد نمی‌توانم درباره بازی صحبت کنم، فقط در صحنه آخر به نظرم داور می‌توانست پنالتی بگیرد که البته باید درباره این صحنه بحث شود و خیلی قطعی نمی‌توانم نظری بدهم، فقط صحنه را که از دوربین‌های تلویزیونی دیدم، توپ کاملاً به دست بازیکن آلومینیوم برخورد کرد.

گل‌محمدی تصریح کرد: با توجه به این شکست، زیاد نمی‌توان درباره بازی صحبت کرد و باید سعی کنیم ریکاوری شویم، به خصوص از نظر روحی و این روزهای سخت برای ما یک جورهایی قابل پیش‌بینی بود. کاری که ما می‌کنیم، باید تیم را بسازیم و با صبوری بیشتر، بیشتر کار کنیم. در لیگ هم شانس کمتری از استقلال داریم، اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و نباید ناامید شویم. باید به آینده امیدوار باشیم و به این مسائل فکر کنیم.

وی درباره اشتباهات هنانوف و اینکه چرا یحیی گل‌محمدی این بازیکن را با وجود اشتباهات متعددش تعویض نکرد، گفت: ما در نیمه دوم بعد از اینکه یک گل عقب افتادیم، سعی کردیم از مهره‌های هجومی استفاده کنیم و تعویض دفاعی شاید درست نبود. از وحدت در این فصل بازی‌های خوبی دیدیم و در بازی امروز هم با توجه به مهره‌های هجومی و سرعتی حریف، سرعت وحدت می‌توانست به ما کمک کند. او هم بازیکن جوانی است و شاید جو سنگین در ورزشگاه روی او اثر گذاشته بود. با این حال با توجه شرایط و مهره‌های سرعتی حریف، لازم نبود که دیگر در خط دفاعی تعویض کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه بازیکنان این تیم با استرس بازی می‌کردند و به همین دلیل توپ‌های زیادی را لو دادند و آیا این مسئله به مشکلات مالی ارتباط دارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم الان درباره این مسائل صحبت کنیم، توجیه باخت می‌شود. همه می‌دانیم بازیکنان ما چه مشکلاتی را داشتند و این مشکلات از قبل بوده است. زیاد نمی‌توان درباره این مسائل صحبت کرد و ما باید بیشتر تلاش کرده و تمرین کنیم تا این تیم را بسازیم و امیدوارانه ادامه بدهیم.

گل‌محمدی درباره اینکه در این فصل بارها گلایه کرده و حتی چند بار استعفا داده است و آیا این باخت را باید به دلیل خستگی بازیکنان و خود او مرتبط دانست یا مسائل فنی، گفت: جام حذفی است و هر تیمی کمتر اشتباه کند یا اشتباه نکند، می‌تواند قهرمان شود. ما روی گل‌هایی که خوردیم بی‌تمرکز بودیم و گل دوم حریف هم بی‌نظیر بود. در فوتبال ایران از این گل‌ها خیلی کم است که مجموع این اتفاقات باخت ما را رقم زد. البته این روزها برای ما قابل پیش‌بینی بود و برای یک روز و دو روز و چند هفته نیست. ما الان باید بیشتر کار کنیم تا تیم را بسازیم.

وی درباره اینکه پیش از این گفته بود کادر فنی و باشگاه راجع به جذب بازیکن خیلی هماهنگ نبودند و بازیکنان مدنظر او جذب نشدند و این مسئله چقدر در نتایج امروز پرسپولیس تأثیرگذار بوده است، اظهار داشت: ما بازیکنان مهمی را از دست دادیم و در هر خطی، یک بازیکن از دست‌مان رفت که در سطح تیم ملی بودند. شرایط مالی باشگاه و پنجره بسته اجازه نمی‌داد بازیکنان خوب بگیریم. نمی‌گویم این بازیکنان بد هستند، ضعیف بوده یا مشکل دارند، اما بحث من این است اگر بازیکنی در حد تیم ملی از دست می‌دهید، بازیکنی در همان حد جذب شوند. این اتفاق رخ نداد و بازیکنانی که موجود بود و بودجه باشگاه می‌رسید را جذب کردیم و حتی بازیکنانی گرفتیم که چند ماه پنجره بسته اجازه نداد از آنها استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به مشکلات این تیم گفت: البته با همه این مشکلات در لیگ برتر و کسب امتیاز خوب عمل کردیم و امتیازات خوبی گرفتیم. از فصل گذشته و در هفته بیست‌وچهارم فکر می‌کنم یک امتیاز هم بیشتر داریم، اما استقلال امتیاز بیشتری گرفته است. ما تلاش زیاد کردیم و هر کاری توانستیم انجام دادیم، اما اینکه تیم الان به این مقطع رسیده که چنین اتفاقاتی رخ داده است، باید موشکافانه‌تر صحبت کنیم. الان بخواهم درباره سختی‌ها و مشکلات تیم صحبت کنم، شاید کسی حرف من را باور نکند و قبول نداشته باشد. هواداران حق هم دارند، چون جام‌های زیادی در سال‌های اخیر دیدند و دوست ندارند که تیم جام نگیرند. با این حال در دوران و تاریخ پرسپولیس، روزهای بد هم وجود داشته و این نبوده است که هر سال تیم جام بگیرد. شاید باز هم همان مقاطع تکرار شود، اما هیچ وقت این تیم با هواداران خوبی که دارد، جا نمانده، خودش را پیدا کرده، مشکلات را برطرف کرده و جنگیده است و ما باید به آینده امیدوار باشیم.

گل‌محمدی درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس مقابل بازیکنان آلومینیوم اسامی بزرگ‌تری بودند و هواداران پرسپولیس توقع بیشتری از بازیکنانی دارند که پیراهن این تیم را به تن می‌کنند، اظهار داشت: من هیچ وقت باخت را گردن بازیکنان نمی‌اندازم و اگر تیم مشکل فنی دارد، من آن را قبول می‌کنم. من این بازیکنان را دیدم و با آنها زندگی کردم و می‌بینم که با سختی تلاش می‌کنند و زحمت‌شان را می‌کشند. اگر کمی و کاستی بوده، من باید مسئولیت آن را قبول کنم و مسئولیت مشکلات و سختی‌هایی که هواداران دارند، با من است و بازیکنان کمترین نقش را در این خصوص دارند.

ارسال نظر: