کدخبر: 11148

شکنجه دانش آموز به دست معلم| فیلم کتک زدن دانش آموز

منابع استانی نوشتند طبق شنیده‌ها، این معلم قبلا هم دانش‌آموزان را در این مدرسه تنبیه بدنی کرده بود.پیش از این یک دانش آموز لنگرودی نیز از سوی مدیرمدرسه تنبیه بدنی شده بود.​

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که معلم گیلانی در حال تنبیه بدنی یک دانش آموز است.دانش آموز نوجوان اهل روستای سیبلی آستارا از سوی معلمش تنبیه بدنی شد. این معلم در روستای سیبلی آستارا، دانش آموز را در کلاس و در مقابل چشمان همکلاسی‌هایش تنبیه کرد.منابع استانی نوشتند طبق شنیده‌ها، این معلم قبلا هم دانش‌آموزان را در این مدرسه تنبیه بدنی کرده بود.پیش از این یک دانش آموز لنگرودی نیز از سوی مدیرمدرسه تنبیه بدنی شده بود.

سید سجاد موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی‌بر تنبیه‌بدنی یکی از دانش‌آموزان این شهرستان اظهار کرد:‌ معاونین، بازرسی و حراست آموزش و پرورش بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.  

به‌گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تنبیه‌بدنی دانش‌آموز فوق در جریان درگیری دو دانش‌آموز در کلاس درس هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت‌گرفته و یکی از دانش‌آموزان به صورت مخیفانه نسبت به فیلم‌برداری موضوع و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.  

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، پس از درگیری دو دانش‌آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، افزود:‌ متأسفانه پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه‌بدنی یکی از دانش‌آموزان شد.

موسوی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس هرگونه تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ممنوع است، تصریح کرد: علاوه‌بر صدور توصیه‌نامه برای دبیر خاطی دبیرستان دوره اول سنایی سیبلی، پرونده او جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به هیأت‌تخلفات استان گیلان ارجاع داده شد. 

وی ضمن‌تأکید بر ضرورت حفظ کرامت انسانی دانش‌آموزان در محیط مدارس بیان کرد: حفظ کرامت انسانی در مدارس ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌آموزان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه با سعه‌صدر و دعوت به آرامش موردتوجه قرار گیرد.  

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا ضمن‌عذرخواهی از مردم فهیم این شهرستان متذکر شد با نظارت مستمر و جدی بازرسان این اداره دیگر شاهد این‌دست از وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از فضای مجازی نیز انتظار داریم به جهت حفظ حرمت خانواده‌ها از بازنشر فیلم فوق در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند. 

ارسال نظر: