کدخبر: 11152

جزئیات قتل در حرم امام رضا فاش شد| ضارب اعتراف کرد

باز بر اساس مستندات موجود، ضارب این جنایت را برای دیده شدن و پررنگ جلوه داده شدن در حرم مطهر رضوی مرتکب شده؛ وگرنه می توانست در هر جای دیگری دست به این جنایت بزند.

 حجت الاسلام هاشمی گفت: ضارب ۳ روحانی در حرم رضوی در بازجویی های خود تاکید کرده که فقط برای زدن روحانیون به حرم مطهر آمده است. لذا این حادثه یک ترور کور بوده و این روحانیون به عنوان هدف ضارب از پیش تعیین نشده بودند.مدیر دفترحراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان جزئیاتی از نحوه و دلایل شهادت شهدای حرم مطهر رضوی را تشریح کرد. حجت‌الاسلام سیدجواد هاشمی مدیر دفترحراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان جزئیاتی از نحوه و دلایل شهادت شهدای حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس برخی اعترافات ضارب و شواهد به دست آمده، ضارب (عبداللطیف مرادی) فردی ۲۱ ساله بود که تحت تاثیر عوامل تند و افراطی سنی و شیعی اقدام به این جنایت کرده است. مرادی از ورودی باب الرضا (ع) وارد حرم مطهر شده و قصد ترور چندین نفر روحانی را داشته که این سه روحانی عزیز (شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی و حجت الاسلام پاکدامن) را دیده که وارد صحن پیامبر اعظم (ص) شده اند. بر اساس اعترافات ضارب، وی به محض رسیدن به این سه روحانی ضربه ای به شهید دارایی و بلافاصله ضربه ای دیگر به شهید اصلانی وارد می کند. حجت الاسلام پاکدامن قصد داشته از ضارب فاصله بگیرد که از پشت ضربه ای به کتف او وارد می شود و به زمین می افتد. اما سعی می کند در برابر ضربات متعدد چاقو (حدود ۲۰ ضربه) با دست و پا از خود دفاع کند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره علل و عوامل به وجود آمدن این حادثه گفت: با توجه به اعترافات ضارب و بررسی محتویات تلفن همراه وی، مشخص شده است که وی در فضای مجازی دنبال کننده سایت ها و کانال های تندرو وهابی بوده و مستنداتی از تفکرات ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب در گوشی او وجود دارد. علاوه بر این، وی دنبال کننده کانال های وابسته به جریان موسوم به تشیع انگلیسی و از جمله سید صادق شیرازی نیز بوده و فیلم هایی از اهانت ها و تندروی ها و ناسزا گفتن ها و فحاشی های این جریان را نیز در گوشی تلفن همراه خود داشته است.

وی تاکید کرد: بر اساس مستندات به دست آمده، هر دو تفکر افزاطی مذهبی شیعی و سنی در ذهن ضارب تاثیر گذاشته است که در نهایت منجر به شکل گیری انجام این جنایت در ذهن ضارب شده و وی را مجاب به انجام جنایت کرده است. وی در بازجویی های خود تاکید کرده که فقط برای زدن روحانیون به حرم مطهر آمده است. لذا این حادثه یک ترور کور بوده و این روحانیون به عنوان هدف ضارب از پیش تعیین نشده بودند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باز بر اساس مستندات موجود، ضارب این جنایت را برای دیده شدن و پررنگ جلوه داده شدن در حرم مطهر رضوی مرتکب شده؛ وگرنه می توانست در هر جای دیگری دست به این جنایت بزند.

وی افزود: افراطی گری هم در شیعه و اهل سنت همیشه به پیکر اسلام ضربه وارد کرده و این بار نیز جمع این دو تفکر افراطی منجر به وقوع این حادثه ناگوار در حرم مطهر رضوی شده است.

ارسال نظر: