کدخبر: 11418

واریزی جدید برای معلمان| دولت عیدی جدید می دهد

یکی از مطالبات جدی معلمان، پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود زیرا با حقوق‌شان پرداخت نمی‌شد و تبدیل به معوقه می‌شد.​

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه از فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان، اظهار کرد: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، پرداخت حق‌التدریس معلمان با حقوق‌شان از فروردین ماه امسال(۱۴۰۱) آغاز شده است و از این پس ادامه دارد. 

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی معلمان، پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود زیرا با حقوق‌شان پرداخت نمی‌شد و تبدیل به معوقه می‌شد. ستاری‌فرد با بیان اینکه استفاده از حق‌التدریس معلمان به منظور جبران کمبود نیروی انسانی صورت می‌گیرد، افزود: گلایه معلمان از عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود که گاهاً پرداخت آن تا 6 ماه حتی بیشتر به تعویق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق‌التدریس در تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، صراحتا اعلام شد، با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش به دنبال این هست که اولا مطالبات فرهنگیان انباشته نشود و ثانیاً در موعد مقرر حق‌‌التدریس فرهنگیان پرداخت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود. 

ارسال نظر: