کدخبر: 11490

مذاکرات برجام حساس شد| آمریکا شروطش را برداشت

با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا که پیام‌ها را انتقال می‌دهد، مستقیما در تماسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری درباره موضع فعلی آمریکا در مذاکرات صحبت کرد.به نقل از ایسنا، ندپرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که وضعیت فعلی مذاکرات وین چگونه است و چه چیزی موجب تداوم وقفه پیش آمده در روند آن شده است، گفت: ما هنوز هیچ سفری به وین را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

او ادامه داد: با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا که پیام‌ها را انتقال می‌دهد، مستقیما در تماسیم. ما همچنان امید داریم توافق وین انجام شود اما تنها در صورتی می‌توان به آن دست یافت که  ایران آماده نهایی کردن توافق وین بدون مطرح کردن مسائلی باشد که خارج از چارچوب برجام هستند.

دنیای اقتصاد نوشت، همچنین وزیر خارجه آمریکا در کمیته سیاست خارجی مجلس سنا در مورد خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی وزارت خارجه گفت: گذاشتن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده اش از هزینه‌‌اش کمتر است.

او ادامه داد: ایران می‌داند چه گام‌هایی باید بردارد تا ما هم سپاه را خارج کنیم (تعهد به عدم حمله به نیروها/مقام‌های آمریکا)

گذاشتن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده اش از هزینه‌‌اش کمتر است چرا که تنها نتیجه عملی آن ممنوعیت سفر اعضای سپاه به آمریکا بوده در حالی که فرماندهان آن اصلا قصد چنین سفری ندارند.

در نتیجه فقط سبب جلوگیری از ورود به آمریکا برای سربازانی که اجباری آنجا خدمت می‌کنند شده است.

ارسال نظر: