کدخبر: 11635

خبر خوش از رتبه بندی معلمان| حقوق ها زیاد می شود؟

آیین‌نامه رتبه بندی در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و اداری استخدامی قرار گرفته است تا اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

نوری درباره کمبود معلم، گفت: کمبودهایی هست که به طرق مختلف ترمیم می‌کنیم؛ یکی از این روش‌ها استفاده از دانشجومعلمانی است که باید در سال چهارم کارورزی را بگذرانند که احتمالا حدود ۲۰هزار نفر می‌شوند و وارد چرخه معلمان خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، گفت: آیین‌نامه رتبه بندی در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و اداری استخدامی قرار گرفته است تا اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

نوری درباره آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش‌آموزان نیز گفت: یک استراحتی به بچه ها می‌دهیم و از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغاز به کار می‌کنند؛ این پایگاه‌ها در حوزه تربیت‌بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حضور در فضای مجازی هر سال، دو تا سه ماه دانش آموزان را با تأخیر در یادگیری مواجه می‌کند که برای این موضوع هم در دو بستر شبکه شاد و بستر آموزش حضوری برای مناطق محروم اقدام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که افزایش شهریه مدارس غیردولتی تا ۳۵ درصد را تأیید می‌کنید؟، گفت: بحث شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سازوکاری تعیین می‌شود و تاکید ما این بوده که این رقم را چه در بخش شهریه ثابت و چه فوق برنامه اعلام کنند، همانند سال های گذشته نباشد که شهریه را اعلام می‌کردند اما مقدار بالاتری از خانواده ها گرفته می‌شد.

وی درباره بخشنامهای تحت عنوان سرایدار شدن معلمان، گفت: این یک کار سلیقه‌ ای بود، معلم معلم است و سرایدار هم سرایدار است و به دنبال آن هستیم تعدادی سرایدار استخدام کنیم که رئیس جمهور دستورش را در دولت داده است و در حال پیگیری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه طلایی فرهنگیان اظهار کرد: کارهایش در حال انجام است و قطعا از این بیمه خیلی بهتر است.

ارسال نظر: