کدخبر: 11731

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

واریزی جدید برای سهام عدالتی ها| عیدی ویژه برای سهام عدالتی ها| سود عیدانه کی واریز می شود؟

به گفته ذبیح‌الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد، در میز خدمت وزارت اقتصاد و دارایی در استان‌ها، افراد زیادی به دلیل پرداخت نشدن سود سهام عدالت مراجعه کردند.

​بنابر اعلام معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود به طور حتم تا پایان اردیبهشت‌ ماه پرداخت می‌شود. ۲۲ اسفندماه ١۴٠٠، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حساب حدود ۴۵ میلیون نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند. با این وجود، برخی از مشمولان سهام عدالت به دلیل وجود موانعی از جمله شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، قادر به دریافت سود نشدند.

به گفته ذبیح‌الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد، در میز خدمت وزارت اقتصاد و دارایی در استان‌ها، افراد زیادی به دلیل پرداخت نشدن سود سهام عدالت مراجعه کردند. مستحضر باشید که سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ پرداخت و مقرر شده است برای دیگر سهامداران نیز، تا عید فطر پرداخت شود. با این حال اگر این موضوع انجام نشد، این سود به طور حتم تا پایان اردیبهشت ‌ماه پرداخت می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامداران برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه ١٣٩٩ می‌توانند به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.سهامداران عدالت پس از ورود به این درگاه می‌توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت، مبلغ سود سهام خود را برای سال‌های ١٣٩٨ و ١٣٩٩ مشاهده کنند.

اما دارندگان سهام عدالتی که سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با اصلاح شماره شبای خود، در مرحله بعدی سود سنوات قبل خود را یکجا دریافت کنند.افراد برای ویرایش شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه و گزینه ویرایش را کلیک کنند. در این قسمت، گزینه ویرایش شماره حساب بانکی، ویرایش شماره موبایل و اطلاعات شخصی وجود دارد که افراد می‌توانند گزینه ویرایش شماره حساب را انتخاب و بعد از تغییر گزینه، تایید نهایی را کلیک کنند.

پس از این فرآیند، یک پیامک تایید برای فرد ارسال می‌شود. از سوی دیگر در سامانه سجام و در بخش سمت راست نیز، گزینه ویراش اطلاعات وجود دارد که سهامداران می‌توانند اطلاعات خود را در آن قسمت ویرایش کنند.

به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، مشمولان سهام عدالت در ۲۰ گروه شناسایی شده بودند که شامل کارکنان شاغل، کمیته امداد، بهزیستی می‌شدند. در حال حاضر نیز باید استعلام صورت گیرد، اما برآوردها حدود ۵ میلیون نفر است.پورابراهیمی نیز با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، گفت: این افراد، بخشی از جاماندگان هستند و بر اساس قانون باید سهام به آن‌ها واگذار شود که این سهام با تخفیف به آنها واگذار خواهد شد. نزدیک به دو میلیون و ۳۰۰هزار از افراد تحت پوشش بهزیستی نیز، بخشی از جاماندگان سهام عدالت هستند.

افرادی که برای دریافت سهام در اولویت قرار می‌گیرند، حدود چهار تا پنج میلیون نفر هستند. اولویت بعدی، افرادی هستند که تحت پوشش نیستند، اما بر اساس قانون و اطلاعاتی که وضعیت دارایی، درآمد و شرایط زندگی آنها را تعریف می‌کند، با روش علمی شناسایی خواهند شد.

ارسال نظر: