کدخبر: 11771

هواشناسی | آب و هوا | باران و سیل

هواشناسی هشدار داد| پیش بینی آب و هوا در 5 روز آینده

این ناپایداری‌ها در اکثر مناطق فوق روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در مناطق مختلف کشور طی امروز و فردا خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا،  به پیش‌بینی کلی وضعیت جوی کشور طی پنج روز آتی پرداخت و اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز، جمعه (۱۶ اردیبهشت) و فردا شنبه(۱۷ اردیبهشت) در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به‌ویژه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در بعضی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: این ناپایداری‌ها در اکثر مناطق فوق روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در شمال غرب کشور و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد بود، گفت: همچنین طی این مدت کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب رخ خواهد داد. یکشنبه(۱۸ اردیبهشت) این سامانه در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور نیز گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. روزهای دوشنبه(۱۹ اردیبهشت) و سه شنبه(۲۰ اردیبهشت) این ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شکل‌گیری توده گردوخاک بر روی عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور در روز جمعه برای نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور پدیده گردوغبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز رخ خواهد بود، گفت: شنبه در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور و استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است جمعه شمال خلیج فارس و یکشنبه بخش‌های مرکزی آن و طی سه روز آینده دریای خزر مواج است.

وی وضعیت آب و هوایی پایتخت را طی سه روز آتی نیز پیش‌بینی و اظهار کرد: آسمان تهران امروز، جمعه، طی ساعات روز قسمتی ابری، از بعدازظهر نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید با گردوخاک و در شب نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی رگبار و رعدوبرق و در اواخر وقت کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در کمترین و بیشترین حالت خود به ۱۷ تا ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.  

وی افزود: همچنین فردا، شنبه آسمان تهران قسمتی ابری از بعدازظهر نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی رگبار و رعدوبرق و در شب کمی ابری تا نیمه ابری و احتمال وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق خواهد بود و دمای هوا بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتیگراد متغیر است.  تهران، پس‌فردا، یکشنبه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را تجربه خواهد بود و دمای هوا بین ۲۶ تا ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  

ارسال نظر: