کدخبر: 11803

قیمت سکه/قیمت ربع سکه/قیمت سکه پارسیان

قیمت سکه امروز 17 اردیبهشت 1401| سکه صعودی شد| ربع سکه چند؟

با فرض دلار ۲۸ هزار تومان، ارزش ذاتی سکه۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان بود که تفاوت چشمگیری با قیمت بازاری سکه دارد. حباب سکه هم بزرگ شد و در محدوده ۷ درصد قرار گرفت.

از یک سو بالا رفتن حباب سکه نشان می دهد که قیمت های فعلی از پشتوانه بنیادی و قوی برخوردار نیستند و از سوی دیگر، فاصله گرفتن ارزش ذاتی از قیمت بازاری می تواند نشان دهنده آن باشد که معامله گران نسبت به آینده قیمتی سکه بدبین نیستند. بازار سکه در تهران  از اواسط هفته گذشته به دلیل تعطیلات عید فطر به حالت نیمه تعطیل در آمد . با این حال در آخرین روز معاملاتی هفته قبل قیمت اونس طلا افزایش  را تجربه کرد و به تبع آن قیمت سکه نیز وارد فاز صعودی شد.

فلز گران بهای جهانی روز پنجشنبه گذشته ۱۳۵هزار تومان گران شد و بر روی ۱۳میلیون و ۳۳۵هزار تومان قرار گرفت.در معاملات پشت خطی روز گذشته قیمت سکه بالا رفت و در ساعاتی با ۱۳میلیون و۳۵۰هزار تومان قرار گرفت اما در نهایت بر روی ۱۳میلیون و ۳۴۰هزار تومان ایستاد که می تواند نشانه صعود در بازار امروز باشد و  فلز گران بهای داخلی به بالای سطح مقاومتی 13 میلیون و 500 هزار تومان نفوذ کند.

با فرض دلار ۲۸ هزار تومان، ارزش ذاتی سکه۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان بود که تفاوت چشمگیری با قیمت بازاری سکه دارد. حباب سکه هم بزرگ شد و در محدوده ۷ درصد قرار گرفت.

سکه برای اینکه بتواند به بالای مقاومت یاد شده نفوذ کند، حداقل نیاز دارد که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده 28 هزار و 500 تومان برود. سکه با این قیمت دلار نیز از لحاظ ذاتی توانایی صعود تا نقطه 13 میلیون و 500 هزار تومان را ندارد، ولی انتظارات افزایشی در این بازار چنان تحت تاثیر تغییرات افزایشی دلار است که این فلز گران بها می تواند به صورت حبابی تا محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومان پرواز کند.

تحلیلگران معتقدند افزایش حباب فلز گران بهای داخلی دو نشانه متناقض برای معامله گران بازار  دارد. از یک سو بالا رفتن حباب سکه نشان می دهد که قیمت های فعلی از پشتوانه بنیادی و قوی برخوردار نیستند و از سوی دیگر، فاصله گرفتن ارزش ذاتی از قیمت بازاری می تواند نشان دهنده آن باشد که معامله گران نسبت به آینده قیمتی سکه بدبین نیستند.

با پایین آمدن ارزش ذاتی سکه معامله گران بنیادی رغبتی برای حضور در بازار ندارند. آنها زمانی وارد بازار می شوند که فاصله ارزش ذاتی با قیمت بازاری آن محدود باشد و نسبت به آینده دلار خوشبین شوند. با این وجود برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که با عقب نشینی خریداران احتمال پایین آمدن قیمت سکه در روز جاری وجود دارد.

ارسال نظر: