کدخبر: 11827

کلاهبرداری به شیوه جدید| با تلگرام حسابتان خالی می شود

با مراجعه فردی به پلیس فتا و ادعا در خصوص اینکه شخصی با ارسال پیام در برنامه تلگرام ، درخواست وجه و قصد کلاهبرداری از بنده را داشته که مورد جهت تشکیل پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که با نفوذ به حساب کاربری تلگرام کاربران، اقدام به اخذ وجه از مخاطبان و خرید ارز دیجیتال می‌نمود، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: با مراجعه فردی به پلیس فتا و ادعا در خصوص اینکه شخصی با ارسال پیام در برنامه تلگرام ، درخواست وجه و قصد کلاهبرداری از بنده را داشته که مورد جهت تشکیل پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان سایبری پس از بازجویی و دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی، متوجه شدند که متهم با دسترسی غیر مجاز به تلگرام یکی از آشنایان شاکی و ارسال پیام به مخاطبین اقدام به کلاهبرداری کرده و در نهایت با دریافت وجه از طریق یکی از صرافی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، معامله کرده است.

سرهنگ قهرمان طالع اظهار کرد: ماموران پس از بررسی‌های نهایی و با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده به پلیس فتا احضار و ضمن تکمیل پرونده، جهت سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل توصیه کرد: صحت‌سنجی درخواست‌های مخاطبین در فضای مجازی کاری حساس و مهم می‌باشد؛ بنابراین به همه کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم که در صورت دریافت هرگونه درخواست وجه از طرف مخاطبان بهتر است قبل از انتقال، نسبت به استعلام تلفنی از فرد درخواست کننده اقدام کنند.

ارسال نظر: