کدخبر: 11854

رایگان بیمه شوید| شرایط دریافت بیمه رایگان چیست؟

۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر یعنی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر فرد فاقد پوشش بیمه که جزو سه دهک پایین درآمدی بودند به ما معرفی شدند و از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اعلام برقراری بیمه رایگان برای ۵میلیون و ۴۰۰هزار ایرانی از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، در عین حال نحوه پوشش‌های بیمه‌ای برای افراد فاقد بیمه درمانی را تشریح کرد.

مهدی رضایی گفت: براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، کلیه شهروندان فاقد بیمه پایه، جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند. این سه دهک باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه سلامت معرفی شوند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند که این اتفاق افتاده است و این آمار از سوی وزارت رفاه به ما اعلام شده است.

او تاکید کرد: ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر یعنی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر فرد فاقد پوشش بیمه که جزو سه دهک پایین درآمدی بودند به ما معرفی شدند و از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند. اطلاع رسانی به این افراد از طریق پیامک به تدریج از روز گذشته آغاز شده است. این افراد دو گروه هستند؛ یک گروه با جمعیت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر که اطلاعات هویتی‌شان کامل است که به آنها اعلام شده است تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: گروه دوم با جمعیت حدود ۳ میلیون نفر که آنها هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند اما نقص مدرک دارند، از طریق پیامک این موضوع را به آنها اطلاع داده و فرصتی یک ماهه برایشان قائل شدیم که نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. عمده نقص مدرک این افراد شامل فقدان عکس و عدم تعیین محل دقیق جغرافیایی زندگی‌شان است. این افراد که پیامک نقص مدارک دریافت کردند می‌توانند از طریق سایت بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت مدارک خود را تکمیل کنند.

رضایی افزود: طبق قواعد بیمه‌ای ما افراد را پیش از شروع خدمت هویت سنجی می‌کنیم و باید عکس فرد و خود فرد مطابقت داشته باشد. بنابراین لازم است عکس افراد در سامانه قرار گرفته باشد. البته جدای از درخواست پیامکی از افراد، به شکل موازی از دستگاه‌های دیگر درخواست کردیم که اگر عکسی از این افراد دارند در اختیار ما قرار دهند.

ارسال نظر: