کدخبر: 11885

تیم پرسپولیس از ستاره جدیدش رونمایی کرد

پاکدل ۱۴ بازی در لیگ برای پرسپولیس بازی کرده که ۱۲ بازی به عنوان بازیکن تعویضی بوده و تنها در ۲ مسابقه از جمله بازی آخر با پیکان در ترکیب اصلی قرار گرفته که در هر ۲ بازی تا پایان مسابقه در زمین حاضر نبوده است.

حامد پاکدل نسبت به دقایق حضور خود در زمین آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد. حامد پاکدل دوره قبل در آلومینیوم اراک با زدن ۱۰ گل بهترین فصل خود را پشت سر گذاشت. این بازیکن در ابتدای لیگ، به پرسپولیس پیوست و با توجه به حضور مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر به نظر می‌رسید که این بازیکن کمتر مجال بازی پیدا کند. در عمل هم این اتفاق افتاد، ولی این به معنای عملکرد ضعیف پاکدل نبود. این بازیکن چندین بازی فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد، ولی هر بار که در زمین حاضر بود درخشان ظاهر شد. مهاجم پرسپولیس در بازی با پیکان، بیستمین گل در ادوار لیگ برتر و پنجمین گل خود در این فصل را به ثمر رساند تا آمارش بهتر شود و در رده دوم بهترین گلزنان پرسپولیس قرار گیرد.

پاکدل ۱۴ بازی در لیگ برای پرسپولیس بازی کرده که ۱۲ بازی به عنوان بازیکن تعویضی بوده و تنها در ۲ مسابقه از جمله بازی آخر با پیکان در ترکیب اصلی قرار گرفته که در هر ۲ بازی تا پایان مسابقه در زمین حاضر نبوده است. پاکدل ۳ گل به عنوان بازیکن تعویضی زده و از این نظر در کنار ارسلان مطهری رکورددار لیگ است. مهاجم پرسپولیس در هر ۲ دیداری که در ترکیب اصلی بوده گل زده است. این بازیکن در ۳۲۹ دقیقه بازی، ۵ گل زده و آمار تحسین‌برانگیز هر ۶۶ دقیقه یک گل را از خود به جای گذاشته است. این بازیکن به طور متوسط با هر ۲۴ لمس توپ یک گل زده است.

پاکدل در بین بازیکنان لیگ، کمترین زمان را برای زدن هر گل لازم داشته است. محمدرضا سلیمانی مهاجم مس در هر ۸۵ دقیقه یک گل زده است. گادوین منشا که آقای گل لیگ است آمار هر ۱۳۹ دقیقه یک گل را دارد. مهدی عبدی با آمار هر ۱۶۷ دقیقه و مهدی هاشم‌نژاد با گلزنی در هر ۱۹۱ دقیقه دیگر بازیکنان برتر لیگ هستند.

حامد پاکدل این ۵ گل را با ۱۳ شوت به ثمر رسانده است. برای درک اهمیت عملکرد پاکدل، به آمار شرزود تمیروف دیگر مهاجم پرسپولیس باید اشاره کرد که این بازیکن پس از زدن ۲۵ شوت هنوز توفیقی در گلزنی نداشته است. ۳۸ درصد شوت‌های پاکدل تبدیل به گل شده که این بازیکن از این نظر بین گلزن‌های لیگ بهترین آمار را دارد.

بر اساس آمار متریکا، پس از پاکدل، گیورگی گولسیانی با نرخ تبدیل ۳۳ درصد در رتبه دوم جای دارد. میثم مجیدی و فرزاد جعفری ۲۹ درصد ضربات خود را به گل تبدیل کرده‌اند و کوین یامگا بهترین گلزن استقلال ۲۷ شوت‌هایش به تور رسیده است. به نظر می‌رسد پاکدل با این آمار، اعتماد یحیی گل‌محمدی برای حضور بیشتر در زمین در ادامه فصل جلب کند.

ارسال نظر: