کدخبر: 12027

پشت پرده سنگ قبر دزدی لورفت| سنگ قبرهای بهشت زهرا ناپدید می شوند!

دزدی از بهشت زهرا اقدامی سازماندهی شده است و باندی پشت این سرقت‌ها فعالیت می‌کند که متاسفانه به ایستگاه‌های بی آر تی نیز کشیده شده است.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، در ارتباط با سرقت‌های بهشت زهرا به گسترش نیوز گفت: دزدی از بهشت زهرا اقدامی سازماندهی شده است و باندی پشت این سرقت‌ها فعالیت می‌کند که متاسفانه به ایستگاه‌های بی آر تی نیز کشیده شده است. گدایان بهشت زهرا کم نیستند؛ شاید بیشترین آمار جمعیت زنده در این شهر را تشکیل دهند که هر روز صبح کوله‌های خالی را به دوش می‌اندازند و شب با کوله پر و دست‌هایی از نایلون‌های سنگین‌شده به خانه باز می‌گردند تا بخشی از غنیمت روزانه را بخورند، بخشی را ذخیره کنند و بخشی را بفروشند. در این میان، افرادی با قصد و نیت شوم، وارد بهشت زهرا شده و اقدام به سرقت از وسایلی که داخل تابلوی شهدا است کرده‌اند. اما این داستان، به همین جا ختم نمی‌شود و این سارقان در اقدامی عجیب، نسبت به سرقت سنگ قبرهای قدیمی و گران قیمت اقداماتی را انجام داده‌اند.

 

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، در رابطه با سرقت‌های سازمان بهشت زهرا می گوید: دزدی از بهشت زهرا اقدامی سازماندهی شده است و باندی پشت این سرقت‌ها فعالیت می‌کند که متاسفانه به ایستگاه‌های بی آر تی نیز کشیده شده است. متاسفانه این روزها  تماسی  از طرف خانواده شهدا  مبنی بر سرقت  کامل تابلوی ورودی یکی از قطعه‌های شهدا داشته ایم.

وی افزود: با توجه به صحبت‌های مدیرعامل بهشت زهرا، مبنی بر به سرقت بردن تعدادی از سنگ قبر ‌های قدیمی، بنده صحت این قضیه را تایید میکنم که در بعضی از قطعه های قدیمی بهشت زهرا، سنگ قبرهایی را که فرسوده شده بودند به سرقت بردند.

امانی ادامه داد: با همکاری بین نیروی انتظامی و مدیریت شهری، سعی بر این داریم که، از  چنین سرقت هایی  در بهشت زهرا جلوگیری شود و  همچنین این اقدام باعث بهبود وضعیت بهشت زهرا شود.

سرقت از پل طبقاتی صدر

امانی  با اشاره به سرقتی که از پل طبقاتی صدر شد، اضافه کرد: سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد. به طوری که روکش تزریق بتن در تمام پایه‌های پل صدر به طور کامل به سرقت رفت.

او در رابطه با این موضوع  ادامه  داد: زمانیکه قرار بود پل صدر به بهره‌برداری برسد شهردار وقت تهران تقسیم کار کرد و نگهداری و حفاظت از پل را به شهرداری منطقه یک واگذار کرد. البته تامین منابع و نیازهای مالی به عهده معاونت مالی و نظارت فنی و کنترل ایمنی بر عهده معاونت فنی و عمرانی باقی ماند. این تقسیم کار در دوره قبل تغییر کرده و سیاست شهردار در این دوره را نمی دانم چیست.اما برای حفاظت از این تأسیسات باید تدبیری اندیشیده شود و با توجه به وجود دست‌های پنهان سازمان‌های امنیتی و نظامی به این موضوع ورود کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: در هر ناحیه از شهرداری، تعدادی از تجهیزات مهم و حیاتی شهر وجود دارد که مسولیت حفظ و نگه داری از آن ها، به عهده شهردار ناحیه و شهردار منطقه است. در صورتیکه اتفاقی برای تجهیزات  موجود بیافتد، آنها باید پاسخگو باشند.

امانی درخاتمه اضافه کرد: ما برای کاهش این قبیل سرقت ها، با استفاده شرکت‌های شهربان و حریم بان در هر ناحیه امنیت نسبی را ایجاد کرده ایم. اگر گشت‌های فعال در همان محدوده شهری داشته باشند، به خصوص در لحظات ابتدایی صبح، که شهر خلوت است، قطعا شاهد کاهش این مورد از سرقت‌ها خواهیم بود که بسیار موثر است.

 در تهران افزایش سرقت نداشتیم

 عضو شورای شهر در حالی از این مسائل سخن گفته که پلیس که متولی تامین نظم و امنیت در تهران است، آن را تایید نمی‌کند. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به ایسنا، درباره اینکه آیا آمار سرقت تجهیزات شهری در تهران افزایش یافته یا خیر؟ می‌گوید: فردی که این اظهارات را بیان کرده در جایگاهی نیست که درباره این موضوعات نظر بدهد. حالا ممکن است سرقت در جایی رخ دهد، اما معنایش افزایش سرقت نیست.

وی همچنین ادامه داد: ما مسئول امنیت شهریم، پلیس مسئول امنیت شهر است و الحمدالله این را به شما اعلام می‌کنم که ما در بهترین شرایط امنیتی هستیم. بالاخره در یک شهر با حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت سرقت و سارق هم وجود دارد و ما هم با آنها برخورد می‌کنیم، اما نباید این موضوع را تعمیم دهیم و این موارد به معنای افزایش سرقت و... نیست.

ارسال نظر: