کدخبر: 12045

هواشناسی | آب و هوا | باران و سیل

هواشناسی از ورود سامانه بارشی خبرداد| پیش بینی هوای آخر هفته

همچنین دو هشدار در سطح نارنجی برای افزایش بارش‌ها در نوار غربی کشور و ورود توده‌های گردوخاک برای نواحی جنوبی کشور صادر شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی امروز (پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) وارد کشور شده و در پی آن بارش‌های بهاری در نیمه شمالی کشور مجدد آغاز می‌شود. روز گذشته در استان‌های شمالی کشور و همچنین در استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و شمال خراسان رضوی بارش باران را در پی داشتم.

همچنین دو هشدار در سطح نارنجی برای افزایش بارش‌ها در نوار غربی کشور و ورود توده‌های گردوخاک برای نواحی جنوبی کشور صادر شده است.

«کبری رفیعی» درباره وضعیت آب و هوا‌ی کشور افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

وی افزود: امروز نیز بارش‌ها در اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال خراسان رضوی تقویت می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، اخلال در تردد جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، شکستن درختان فرسوده، سقوط اشیاء از ارتفاعات و آسیب به سازه‌های موقت در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی به اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، عدم پارک خودرو‌ها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرد. رفیعی به عدم حضور افراد به‌ویژه گروه‌های حساس در فضای باز، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز و احتیاط در سفر‌های بین شهری توصیه کرد.

ارسال نظر: