کدخبر: 12559

قرعه کشی خودرو حذف می شود؟

بعد از اینکه فرایند قیمت‌گذاری املاک و د‌ارایی‌ها تمام شد، واگذاری بلوک ایران‌خودرو و سایپا آغاز می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از هفته آینده سامانه نظارت بر قرعه‌کشی خودرو راه‌اندازی می‌شود، اما همچنان خرید و فروش خودرو ازسوی خودروساز‌ها انجام می‌شود. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقای سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن وتجارت، امروز ۴ خرداد، در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه در رابطه با محور‌های زیر صحبت کرد.

 واگذاری بلوک ایران خودرو و سایپا

 آگهی واگذاری بلوک سهام ایران‌خودرو و سایپا هفته قبل منتشر شد؛ برای قیمت‌گذاری ارزش این بلوک در مرحله اول قیمت‌گذاری املاک سایپا انجام می‌شود که از سه ماه قبل آغاز شده و روز‌های پایانی قیمت‌گذاری را طی می‌کند. بعد از اینکه فرایند قیمت‌گذاری املاک و د‌ارایی‌ها تمام شد، واگذاری بلوک ایران‌خودرو و سایپا آغاز می‌شود.

کسانی که متقاضی خرید آن هستند می‌توانند از طریق بورس اوراق بهادار ابتدا بلوکی سایپا و بعد از آن ایران‌خودرو را خریداری کنند. الان ۳۰۰ کارشناس رسمی در مورد قیمت‌گذاری و ارزش بلوک سایپا فعالیت می‌کنند و بعد از اینکه آگهی اول منتشر شد، خریداران معرفی می‌شوند و اگر خریدار داشت، ظرف بیست روز از طریق بازار سرمایه ارائه می‌شود.

 محاسبه ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی بر اساس ارز نیمایی

 ارز ۴۲۰۰ تومانی در دو بخش اصلاح شد، یکی ارزی که برای و‌اردات نهاده‌های تولید مانند دانه‌های روغنی و خوراک دام اختصاص می‌یافت اصلاح شده است و دیگری در مورد محاسبه ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی است که قبلاً بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و اکنون براساس ارز نیمایی محاسبه می‌شود؛ بنابراین تعرفه واردات برخی از کالا‌ها از ۴۲۰۰ تومان به ۲۶ هزار تومان افزایش یافته و تعرفه واردات به حدود ۶ برابر افزایش یافته است.

 افزایش قیمت غیرقانونی مواد شوینده

برخی از تولیدکنندگان مواد شوینده بدون هماهنگی به افزایش قیمت اقدام کرده بودند که امروز جلسه‌ای با آن‌ها برگزار می‌شود. باید قیمت‌ها به روال سابق برگردد؛ در غیر اینصورت برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

ارسال نظر: