کدخبر: 12622

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

بازار بورس راکد| بورس بازها در مرداب گیرافتادن

همین اصلاح جزئی است که باعث شده هنوز امیدها به رشد بورس زنده بماند و معامله گران در انتظار دیدن نشانه هایی از بازگشت بازار رو به بالا باشند.

 در روز چهارشنبه که آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بود، نشانه هایی ضعیف برای بازگشت بازار رو به بالا مشاهده شد. شاخص کل بورس در روز چهارشنبه ۵۷ صدم درصد رشد کرد.

بورس تهران در هفته گذشته با افت شاخص ها مواجه شد که البته شاخص کل تنها ۱.۹ درصد و شاخص هم وزن ۱.۳ درصد افت کردند. با توجه به رسیدن شاخص کل به محدوده مقاومتی ۱.۶ میلیون واحد، این میزان از افت را نمی توان نگران کننده دانست و شاخص در واکنش به رسیدن به این محدوده مقاومتی، اصلاحی جزئی داشته است.

همین اصلاح جزئی است که باعث شده هنوز امیدها به رشد بورس زنده بماند و معامله گران در انتظار دیدن نشانه هایی از بازگشت بازار رو به بالا باشند.

اتفاقا در روز چهارشنبه که آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بود، نشانه هایی ضعیف برای بازگشت بازار رو به بالا مشاهده شد. شاخص کل بورس در روز چهارشنبه ۵۷ صدم درصد رشد کرد و علائمی در معاملات آن روز مشاهده شد که می تواند نشانه هایی برای بازگشت بازار رو به بالا باشد.

یکی از مهم ترین علائم، ورود پول حقیقی به بازار بود و در شرایطی که در ۴ روز ابتدایی هفته بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده بود، در روز چهارشنبه ورود ۱۳۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ثبت شد که این موضوع می تواند به عنوان نشانه ای برای امیدوار شدن معامله گران به بازگشت بورس به مدار صعودی تلقی شود.

ارسال نظر: