کدخبر: 12727

زلزله | اخبار روز | اخبار مهم

زلزله نسبتا شدید در غرب ایران| جزئیات زلزله بامداد امروز

زلزله ۴.۱ ریشتری بامداد امروز ساعت پنج و ۵۳دقیقه و ۳۸ ثانیه و در عمق ۱۰کیلومتری و در هفت کیلومتری قصرشیرین و ۳۱ کیلومتری خانقین و ۳۱کیلومتری سرپل‌ذهاب به وقوع پیوست.

زلزله ۴.۱ ریشتری بامداد امروز دوشنبه که این شهرستان را لرزاند هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشت.مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: گروه های ارزیاب بلافاصله پس از وقوع زلزله به محل اعزام شدند و براساس ارزیابی‌های انجام شده خوشبختانه این زلزله هیچ گونه خسارت مالی یا جانی نداشته است.

وی اظهار داشت: بیشتر اماکن مسکونی شهری و روستایی این شهرستان بعد از زلزله های مهیب سال های ۹۶ و ۹۷  همگی نوسازی و بازسازی شده و طبیعی است که خسارت و تخریبی نداشته باشیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: دستگاه‌های عضو ستاد بحران در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت هرگونه اتفاق در کمترین زمان ممکن خدمات‌رسانی کنند.

 زلزله ۴.۱ ریشتری بامداد امروز ساعت پنج و ۵۳دقیقه و ۳۸ ثانیه و در عمق ۱۰کیلومتری و در هفت کیلومتری قصرشیرین و ۳۱ کیلومتری خانقین و  ۳۱کیلومتری سرپل‌ذهاب به وقوع پیوست.

طول جغرافیایی این زمین لرزه ۴۵.۵۶ و عرض جغرافیایی آن  ۳۴.۵۸ ثبت شده است.

روز گذشته نیز ۲ زمین لرزه به بزرگی ۴.۴ و  ۴ ریشتر مرز عراق و کرمانشاه  در حوالی قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند که این زلزله ها خساراتی در پی نداشت.

بزرگترین زمین لرزه این منطقه ۲۱ آبان سال ۹۶ به بزرگی ۷.۳ ریشتر روی داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

ارسال نظر: