کدخبر: 12900

ساعت کار ادارات تغییر کرد| ادارات تا چه ساعتی کار می کنند؟

پیشنهادات خود را در این زمینه به وزارت نیرو ارسال کرده که همین پیشنهادات و توصیه‌ها مبنای عملکرد این وزارت‌خانه و سایر استان‌ها برای مدیریت مصرف برق در ماه‌های پیش رو قرار گرفته‌است.

ساعت کاری ادارات کرمانشاه از ۱۶ خرداد ماه سال جاری تغییر می کند. علی‌رضا مهرتاش اظهار کرد: از روز ۱۶ خردادماه سال جاری ساعت کاری ادارات دولتی استان کرمانشاه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ و در روز پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۲:۳۰ است.

وی افزود: این تغییر ساعت تا ۱۵ شهریور سال جاری برقرار است و به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها، سایر ادارات دولتی استان کرمانشاه مشمول این تغییر ساعت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استانداری کرمانشاه از ۲۰ روز پیش تدوین برنامه مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم سال را آغاز کرده، تصریح کرد: پیشنهادات خود را در این زمینه به وزارت نیرو ارسال کرده که همین پیشنهادات و توصیه‌ها مبنای عملکرد این وزارت‌خانه و سایر استان‌ها برای مدیریت مصرف برق در ماه‌های پیش رو قرار گرفته‌است.

مهرتاش بیان کرد: هدف از تغییر ساعت کاری ادارات استان کرمانشاه ضرورت مدیریت مصرف برق، پیشگیری از خاموشی یا حوادث احتمالی، پایداری شبکه توزیع برق، مدیریت بهینه مصرف و کاهش بار شبکه و مصرف است.

وی خطاب به دستگاه‌های دولتی استان کرمانشاه، تاکید کرد: تمام اداراتی که دارای مولد و ژنراتور برق و یوپی‌اس هستند لازم است از این منابع برق برای مصرف خود استفاده کنند و موظف‌اند که در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعت‌های غیراداری ۶۰ درصد از مصرف برق خود را نسبت به روزهای عادی کاهش دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف برق دستگاه‌های برودتی و سرمایشی ادارات و خاموش کردن آن‌ها در ساعت‌های غیرضروری، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند که مصرف برق به‌ویژه در حوزه روشنایی را مدیریت و از مصرف غیرضروری خودداری کنند.

مهرتاش خاطر نشان کرد: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه موظف است که در فواصل زمانی مشخص و به شکل دوره‌ای میزان مصرف دستگاه‌های مختلف را پایش و ادارات پرمصرف و کم‌مصرف را با هدف تنبیه، اخطار سپس قطع برق و تشویق به استانداری معرفی کند.

وی گفت: صداوسیمای استان کرمانشاه نیز موظف است که با همکاری شرکت توزیع برق نسبت‌به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان گرامی و فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق و مدیریت مصرف به‌صورت مستمر اقدام کند.

مهرتاش ادامه داد: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه همچنین موظف است به ادارات پرمصرف اخطار دهد و در صورت تداوم مصرف و عدم رعایت الگوی مصرف نسبت‌به قطع برق آن‌ها اقدام کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه بر ضرورت تدوین جدول خاموشی دقیق و روشن و اطلاع‌رسانی به‌موقع پیش‌از هرگونه خاموشی احتمالی تاکید و عنوان کرد: خط قرمز مدیریت ارشد استان کرمانشاه قطعی برق مشترکان خانگی و صنایع و واحدهای تولیدی استان است هرچند لازم است که همه مشترکان خانگی و صنعتی نسبت به رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه اقدام کنند.

وی یکی دیگر از دستگاه‌های مسئول در مدیریت مصرف برق را سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه دانست و بیان کرد: این سازمان موظف است نسبت به توجیه و ارشاد کشاورزان برای مدیریت مصرف برق و قطع برق موتور چاه‌های کشاورزی به میزان پنج ساعت در شبانه‌روز از ساعت ۱۲ تا ۱۷ اقدام کند که در این صورت برق مصرفی در سایر ساعات شبانه‌روز برای کشاورزان به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

مهرتاش گفت: کارگروه انرژی استان کرمانشاه به ریاست استاندار کرمانشاه و دبیری شرکت برق منطقه‌ای و با حضور همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌صورت هفتگی و با هدف پایش مصرف برق ادارات استان تشکیل و گزارش کارگروه به وزارت کشور و نیرو ارسال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه خطاب به همه مدیران دستگاه‌های دولتی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی روزهای ۱۳ تا ۱۵ خردادماه و عدم حضور کارکنان در محل کار ضروری است در راستای مدیریت مصرف برق، ادارات استان نسبت به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی و روشنایی‌های غیرضروری اقدام کنند.

مهرتاش با بیان این‌که با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها و گرمای قابل‌توجه هوا در ماه‌های پیش رو ادامه داد: لازم است تمام هم‌استانی‌های گرامی در مدیریت مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم ماه‌های گرم پیش رو را بدون خاموشی و مشکل سپری کنیم.

ارسال نظر: