کدخبر: 13132

هواشناسی | آب و هوا | طوفان

ایران تا 3 روز دیگر درگیر گرد و خاک می شود| هواشناسی هشدار داد

روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) نیز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی ، برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی و رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک در برخی استان‌ها همچنین شکل‌گیری توده گرد و خاک درکشور همسایه و ورود به استان‌های غربی ایران خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی و رضوی و برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) نیز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی ، برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی و رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: در دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، شرق، جنوب شرق ، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی روز دوشنبه(۲۳ خرداد) نیز به سبب تشکیل توده گردوخاک بر روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های غربی گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به افزایش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش دما رخ خواهد داد.به گفته وی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در دو روز آینده و دریای خزر در روز شنبه مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ خردادماه) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۳  خردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ خردادماه) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۹ و ۸ درجه سانتیگراد و شهرکرد با  دمای ۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال نظر: