کدخبر: 13339

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

برگ برنده برای بورس بازها| پیش بینی بورس امروز 28 خرداد 1401

​البته هفته گذشته نشانه هایی مبنی بر بازگشت مجدد به مدار صعودی مشاهده شد اما این نشانه ها نه تنها کافی نبودند، بلکه با معاملات روز چهارشنبه بسیاری از نشانه ها در مسیر معکوس قرار گرفتند.

 شاخص کل بورس تهران پس از برخورد به مقاومت ۱.۶ میلیون واحد در مسیر اصلاح قرار گرفت و هنوز هم نمی توان با اطمینان گفت که اصلاح آن به پایان رسیده است.

البته هفته گذشته نشانه هایی مبنی بر بازگشت مجدد به مدار صعودی مشاهده شد اما این نشانه ها نه تنها کافی نبودند، بلکه با معاملات روز چهارشنبه بسیاری از نشانه ها در مسیر معکوس قرار گرفتند.

شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز فعلا وضعیت خوبی ندارد و طی ۱۳ روز معاملاتی تنها در یک روز خریداران پرقدرت تر بوده اند. در مابقی روزها فروشندگان زور بیشتری از خریداران داشته اند و فعلا می توان گفت شرایط به سود فروشندگان است.

در چنین شرایطی بعید است که در معاملات روز شنبه رشد قابل توجهی در شاخص ها مشاهده شود. از طرفی به دلیل کاهش نرخ ارز و اعمال تحریم های جدید بر صنعت پتروشیمی، احتمال اینکه بازار در معاملات امروز با فشار فروش آغاز به کار کند، بیشتر است. اما در نیمه دوم معاملات، احتمالا شاهد بازاری نوسانی و متعادل تر خواهیم بود.

ارسال نظر: