کدخبر: 13443

قیمت بنزین مشخص شد| خبر مهم

یکی از شهروندان زاهدانی می‌گوید: صف‌ها آنقدر طولانی است که تا زمانی که چراغ بنزین روشن نشود و باک خودرو به آخر نرسد و مجبور نشوم، فکر رفتن سمت پمپ بنزین را هم نمی‌کنم؛ چرا که واقعاً معطلی در پی دارد.

معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف این روزها به اوج رسیده و مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.

دولت تصمیم بر واقعی کردن قیمت بنزین دارد. با وجود این کهقیمت بنزین به تورم و شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد، اما بخشی از هزینه‌های اجتماعی با کاهش قیمت بنزین می‌تواند کم‌تر شود. اخیرا دولت طرح یارانه جدید بنزین را اجرایی کرده است که به عقیده کارشناسان برقیمت بنزین تاثیر زیادی دارد. در ادامه به آخرین خبر از قیمت بنزین می‌پردازیم.

معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و انتظار بعضاً ساعتی مردم در این صفوف برای مردم سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست؛ چرا که هر از گاهی با افزایش اختلاف قیمت سوخت میان ایران و پاکستان، با توجه به هم‌مرزی سیستان و بلوچستان با این کشور و حجم قابل توجه قاچاق سوخت از مرزهای منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان به پاکستان، این معضل تشدید شده و البته پس از مدتی با کاهش اختلاف قیمت، صف‌ها فروکش می‌کند.

حالا اما با افزایش چشمگیر اختلاف قیمت سوخت میان دو کشور، معضل سوخت بیش از پیش عیان شده و مردم تقریباً در همه شهرستان‌ها حتی در زاهدان به عنوان مرکز استان، با صف‌های بسیار طولانی برای دریافت سوخت مواجه هستند؛ شرایطی که گاهی مردم را چند ساعت در صف دریافت سوخت معطل می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر در دی‌ماه ۱۴۰۰ با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان به ویژه شهر زاهدان، گفته بود: احداث ۳۰ جایگاه سوخت درون شهری و برون شهری در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس جمهور بوده که این مصوبه باید با جدیت پیگیری شود چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.

حسین مدرس خیابانی با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان به ویژه شهر زاهدان، اظهار داشت: احداث ۳۰ جایگاه سوخت درون شهری و برون شهری در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس جمهور بوده که این مصوبه باید با جدیت پیگیری شود؛ چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.

 

ارسال نظر: