کدخبر: 13460

رایگان بیمه شوید| طرح بیمه رایگان برای مردم| نحوه دریافت بیمه

همیشه بخشی از افراد و جامعه ما تحت پوشش نبودند، حال در گذشته ۱۱۰ میلیون دفترچه بیمه صادر شده بود اما جمعیت کشور حدودا ۸۰ میلیون نفر بود و کماکان تعدادی افراد بیمه نشده وجود داشتند.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اقداماتی که وزارت بهداشت در مناطق محروم انجام داده است، خبر داد: هفته گذشته در شورای حقوق و دستمزد برای اولین بار تصویب کردیم که سقف کارانه دریافتی نیروی انسانی مناطق محروم برداشته شود. این مسئله موجب جذب و ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم خواهد شد. علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز چهارشنبه یکم تیرماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

 

محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: همیشه بخشی از افراد و جامعه ما تحت پوشش نبودند، حال در گذشته ۱۱۰ میلیون دفترچه بیمه صادر شده بود اما جمعیت کشور حدودا ۸۰ میلیون نفر بود و کماکان تعدادی افراد بیمه نشده وجود داشتند. امیدواریم با سیستم هوشمندسازی و اصلاح قوانین از این اشکالات ریشه ای جلوگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم در سال جاری این پیش بینی بود که سه دهک اول جامعه که مشکلات جدی دارند، به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و وزارت رفاه مسئول شد افرادی که در این سه دهک تحت پوشش بیمه نیستند را مشخص کند که براساس گزارش های ارائه شده و تشخیص وزارت رفاه، ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر از اول سال که قانون تصویب شده بیمه ندارند و باید بیمه شوند، حال این افراد به صورت غیرحضوری و بدون اخذ وجه بیمه شدند زیرا در بند د تبصره ۱۴، ۶ هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد، من از وزارت رفاه و بیمه سلامت به خاطر این که این کار و در زمان خودش پیشرفته، تشکر می کنم.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره وضعیت سخت تولیدکنندگان دارو، گفت: ستاد تنظیم بازار در حوزه دارو تخصصی ندارد و باید این موضوع از دست آنها خارج شود ضمن اینکه نیازمند نظارت سازمان برنامه و بودجه روی ایجاد صندوق تأمین داروهای خاص و صعب العلاج هستیم.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه حوزه دارو تابع قوانین بازار نیست، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو این موضوع راتعیین می کند و سازمان های بیمه گرد باید آن را تأمین کنند اما متأسفانه حضور ندارند و نمی دانند چه دارویی باید تأمین شود همچنین قیمت گذاری مکمل ها که اکنون در دست سندیکاها است با دستور وزیر باید به کارگروه ها داده می شدکه هنوز این اتفاق نیفتاده ضمن اینکه وجود داروخانه های زنجیره ای باعث ایجاد مافیای دارو شده است.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به سیاستگذاری عرصه سلامت

حسن شجاعی علی آبادی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به ورود این کمیسیون به موضوع سیاستگذاری عرصه سلامت براساس شکایات واصله گفت: اشکالی به لحاظ قانونی در این خصوص وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اگر اشکال در انجام کار کارشناسی در موضوعات نظام سلامت است، ما در حوزه تخصصی پزشکی ورود نکردیم یعنی دارو تجویز نکردیم یا درباره سلامت معده و روده نسخه نپیچیدیم بلکه در حوزه سیاستگذاری نظام سلامت ورود کردیم که حوزه تخصصی دیگری است.

ارسال نظر: