کدخبر: 13763

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | وام بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان شروع شد| حقوق بازنشستگان چقدر واریز می شود؟

دولت دو راه دارد نخست اینکه مصوبه قبلی سازمان تامین اجتماعی را که به دولت ابلاغ شده، در دستور کار بگذارد و راه دوم این است مصوبه قبلی را به تامین اجتماعی ارجاع بدهد تا سازمان نظرش را اعلام کند.

اظهارات جدید رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، قیمت بنزین و جاماندگان سهام عدالت. اظهارات رئیس کمیسیون مجلس درباره حقوق بازنشستگان را بخوانید. حقوق بازنشستگان به بحث داغ چند ماه اخیر تبدیل شده است. حقوق بازنشستگان، قیمت بنزین و وضعیت جاماندگان سهام عدالت مباحث اقتصادی روز هستند. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه شد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: قانون می‌گوید افزایش حقوق باید به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تایید دولت باشد که اخیرا دولت خودش تصمیم گرفته بود و اعلام کردیم این موضوع با قوانین نمی‌خواند و توسط هیات تطبیق نیز رد شد.

محمدرضا پورابراهیمی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: تامین اجتماعی جزو تنها سازمان هایی است که هیچ ارتباط بودجه‌ای با دولت ندارد و عددی که در بودجه گذاشته می‌شود، در واقع مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت است.

وی با اشاره به اینکه منابع تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است، افزود: دولت می خواهد برای این سازمان تصمیم بگیرد و اعلام کردیم که این کار با ماده ۹۶ قانون مغایرت دارد. لذا این موضوع در مجلس توسط کمیسیون اقتصادی پیگیری و گزارش به رییس مجلس ارسال و جلسه هیات تطبیق تشکیل شد که این هیات مصوبات را با قوانین انطباق می‌دهد و مصوبه دولت درباره حقوق بازنشستگانِ سایر رد شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: قانون می‌گوید افزایش حقوق باید به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تایید دولت باشد که اخیرا دولت خودش تصمیم گرفته بود و اعلام کردیم این موضوع با قوانین نمی خواند و توسط هیات تطبیق نیز رد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر نیز سازمان تامین اجتماعی بدون نظر دولت هم نمی‌تواند تصمیم بگیرد و باید موضوع را به دولت مجددا ارجاع بدهد یا نظر قبلی خود را با عدد کمتر یا بیشتر اعلام کند تا در هیات دولت تائید و ابلاغ شود. وی ادامه داد: دولت دو راه دارد نخست اینکه مصوبه قبلی سازمان تامین اجتماعی را که به دولت ابلاغ شده، در دستور کار بگذارد و راه دوم این است مصوبه قبلی را به تامین اجتماعی ارجاع بدهد تا سازمان نظرش را اعلام کند؛ اما در مجموع در این میان مجلس وظیفه خود را انجام داده و امیدواریم رویکرد دولت تعاملی باشد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سئوال که آیا بحث افزایش قیمت بنزین مطرح است؟ گفت: خیر؛ هیچ برنامه‌ای در این زمینه برای سال ۱۴۰۱ در دستور کار مجلس و دولت نیست.

ارسال نظر: