کدخبر: 13808

بازیگر معروف جمشید جهان زاده راهی بیمارستان شد| حال آقای بازیگر خوب نیست

پزشکان هم‌اکنون وضعیت استاد جهان‌زاده را پایدار توصیف کرده‌اند و امیدوارند که درچند روز آینده این هنرمند از بیمارستان ترخیص شوند. جمشید جهان‌زاده متولد ۱۳۳۰ در گچساران است.

جمشید جهان‌زاده بازیگر معروف سینماو تلویزون به دلیل مشکلات قلبی و ریوی در بیمارستان بستری شد.جمشید جهان‌زاده در بیمارستان بستری شد. جمشید جهان‌زاده از مشکلات قلبی و ریوی رنج می برد. جمشید جهان‌زاده در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده است. جمشید جهان‌زاده بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران است. آرزوی سلامتی و بهروزی برای جمشید جهان‌زاده عزیز داریم.

سیدعباس عظیمی اعلام کرد: در تماس تلفنی با فرزانه نشاط‌خواه(همسر جمشید جهان‌زاده )مطلع شدم، این هنرمند پیشکسوت سینما ، تئاتر و تلویزیون از چندروز قبل به دلیل مشکل قلبی و ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید لواسانی تهران بستری است.

مدیرعامل موسسه پیشکسوتان در مورد روند درمان این بازیگر گفت:پزشکان هم‌اکنون وضعیت استاد جهان‌زاده را پایدار توصیف کرده‌اند و امیدوارند که درچند روز آینده این هنرمند از بیمارستان ترخیص شوند.  جمشید جهان‌زاده متولد ۱۳۳۰ در گچساران است.

 

جمشید جهانزاده با بازی در فیلم سینمایی «گودال» وارد سینما شد و پس از آن در آثار سینمایی زیادی مثل: ملی و راه‌های نرفته‌اش، سرقت بی‌نقص، تابو، یوسف هور، دوازده صندلی، خاک و آتش، هملت، شازده کوچولوی دانمارک، ارابه مرگ، رقص شیطان، علی و دنی، آشوبگران، فریاد، تارهای نامرئی، یورش، ارابة مرگ، در سرزمینی دیگر، طوفان، قانون، خط آتش، افسانه دو خواهر، جنگ نفت‌کش‌ها، عبور از تله و سرزمین آرزوها بازی کرد.

او در سریال‌های بسیاری هم ایفای نقش کرده که  می‌توان به سریال‌های: برنا، مرز خوشبختی، معمای شاه، زخم، چمدان، بال‌های خیس، بچه‌های بهشت، عملیات 125، سال‌های مشروطه، نردبام آسمان، گل‌ بارون‌زده، فرار بزرگ، چشم‌های آبی زهرا، چشم به راه و دشمن مردم اشاره کرد.

بیوگرافی جمشید جهان‌زاده

جمشید جهان زاده

جمشید جهان‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1330 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار جمشید جهان‌زاده می‌توان به بازیگری در سریال فرار بزرگ، سریال نردبام آسمان و فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش اشاره کرد.

جمشید جهان‌زاده نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1366 در 36 سالگی در فیلم سرزمین آرزوها به کارگردانی مجید قاری‌زاده بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال فرار بزرگ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جمشید جهان‌زاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جهانگیر الماسی، رضا رویگری، سرور نجات‌اللهی و آنیک شفرازیان را تجربه کرد.

جمشید جهان‌زاده در سال 1383 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم جمشید جهان‌زاده در این سال، بازیگری در سریال فرار بزرگ به کارگردانی محمدحسین لطیفی و مسعود فروتن محسوب می‌شود.

ارسال نظر: