کدخبر: 13934

رئیسی دستور داد| دستور رئیسی برای حجاب زنان

رئیسی در این جلسه به همه نهادها و سازمان‌ها دستور داد اقدامات لازم را بر اساس آنچه در قانون مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده، انجام دهند.

در هفته جاری رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستورات فوری درباره رسیدگی به مساله حجاب مطرح کرد. بخشی از این دستورات مربوط به وزارتخانه‌های اقتصادی است. این دستورات کدام است؟به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، ابراهیم رئیسی در این جلسه دبیرخانه شورا را موظف کرد با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی نسبت به اجرای قانون مصوب مجلس و قانون سال ۱۳۸۴ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اهتمام لازم را داشته باشند.

رئیسی در این جلسه به همه نهادها و سازمان‌ها دستور داد اقدامات لازم را بر اساس آنچه در قانون مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده، انجام دهند.

در میان وظایفی که برای ترویج و توسعه حجاب به سازمان‌ها و نهادهایی چون وزارت ارشاد، بسیج، سازمان برنامه و بودجه، صدا و سیما و … داده شده بخشی از دستورات مشخصا به چند وزارتخانه اقتصادی مربوط است. در ادامه برخی از این مسئولیت‌ها و ظایف در زمینه حجاب آمده است.

بر اساس آنچه در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است یکی از سیاست‌ها و راهکارهای توسعه حجاب رفع اشکالات قانونی در نحوه تولید، توزیع و عرضه پوشاک داخلی و خارجی است. تاکیدی که اجرای آن بر عهده وزارت اقتصاد و بازرگانی است.

علاوه بر این دو وزارتخانه اقتصادی، دستورات اقتصادی هم به وزارت راه و شهرسازی داده شده است که بخشی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه‌ها را در ادامه می‌خوانید.

وظایف تخصصی دستگاه‌های قانونگذار و اجرایی

۱ـ  حمایت عملی از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک‌های ساده و اسلامی

۲ـ  حمایت کامل ـ حتی یارانه‌ای ـ  از واحدهای تولیدی پارچه‌های چادری

۳ـ  کنترل اماکن تجاری عمومی (شامل فروشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، نمایشگاه‌ها و…) از نظر پوشش و بدحجابی

۴ـ  تدوین قوانینی برای ممنوعیت عرضه لباس‌های دست دوم خارجی در کشور.

۵ـ  پیشنهاد قوانین مشخص در مدت ۳ ماه برای نظارت بهتر بر تولید و توزیع پوشاک و نحوه برخورد با متخلفین واحدهای تولیدی

۶ـ  اهتمام برای اجرای مناسب‌تر مقررات در چیدمان آرایش/ تزیین ویترین‌ها

ارسال نظر: