کدخبر: 14102

برجام|توافق برجام|هدف برجام

برجام به نقطه حساس رسید | خبرهای جدید از برجام به گوش می رسد

طرفین در این گفتگوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر و همتای واتیکانی گفت: ایران انعطاف نشان داده اما لازم است آمریکا شرایط توافق را مهیا کند. کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز گفت: به گمانم به زودی زمان و مکان مذاکرات تعیین می‌شود و عدم تعیین زمان و مکان مذاکرات به معنای پایان مذاکرات نیست و ایران در مسیر مذاکرات قرار دارد و تازمانی که طرف‌های مقابل به روند مذاکرات و دیپلماسی چند جانبه متعهد باشند ایران در این مسیر قرار خواهد داشت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، همچنین وزیر امور خارجه مقارن ظهر روز سه‌شنبه با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان و همچنین اسقف اعظم پاول گالاگر وزیر امور خارجه این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفتگوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک ساز و کار ارتقاء همکاری های مشترک توافق و اهمیت گفتگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راههای استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران‌ها تاکید کردند.

برای توافق برجام جدی  هستیم

برجام

حسین امیرعبداللهیان در دیدار برگزار شده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها را تشریح و تاکید کرد ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است.

وی افزود ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف‌های مهمی را ارائه کرده‌ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.حسین امیرعبداللهیان در این دیدار دیدگاه مشترک در خصوص استفاده سیاسی از ابزار تحریم های فرامرزی غیر قانونی، مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین وزیر خارجه فرانسه گفت: تهران بدنبال تاکتیک به تعویق انداختن مذاکرات و بازگشت به مواضع قبلی در مذاکرات دوحه است و همزمان برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را ادامه می‌دهد.وضعیت فعلی دیگر قابل تحمل نیست، تا بسته شدن پنجره احیای توافق هسته‌ای با ایران، تنها چند هفته فرصت باقی مانده است.

ارسال نظر: