کدخبر: 14159

کرونا | آمار کرونا | ویروس کرونا

کرونا اوج گرفت | موج جدید کرونا شروع شد

آنچه در موج ششم توانست به ما کمک کند و حاشیه امنی را برایمان ایجاد کند، همکاری مردم در واکسیناسیون بود که باید از مردم تشکر کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح «دارویار» و همچنین اقدامات انجام‌شده در جهت بیمه همگانی سلامت، ضمن تاکید بر اینکه سه دهک اول جامعه مطمئن باشند که بیمه شده‌اند، در عین حال از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای خواست جهت ثبت‌نام بیمه سلامت اقدام کنند. وی همچنین با اشاره به آمارهای کرونا، گفت که ایران وارد موج هفتم کرونا شده است.

وزیر بهداشت در ادامه درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: بارها اعلام کرده‌ام، این‌که فکر کنیم کرونا تمام شده، بسیار اشتباه است. کرونا، ویروسی است که تا سال‌ها باقی خواهد ماند. مشکلی که در زمینه کنترل کرونا وجود دارد، این است که دنیا در قبال این بیماری به صورت یکسان عمل نمی‌کنند. در حال حاضر میزان واکسیناسیون در دنیا در برخی کشورهای آفریقایی شش تا هشت درصد است و ویروس در این کشورها پایدار است.

وی افزود: به عنوان مثال، سویه اُمیکرون از آفریقای جنوبی شروع شد. کشورهایی هستند که واکسیناسیون درستی نداشته‌اند و ایمنی افراد در این کشورها پایین است. بنابراین وقتی ویروس وجود دارد، جهش پیدا کرده و همه کشورها را متاثر می‌کند. باتوجه به آمار، فکر می‌کنم کشور ما هم وارد موج هفتم کرونا شده است.

عین‌اللهی یادآور شد: آنچه در موج ششم توانست به ما کمک کند و حاشیه امنی را برایمان ایجاد کند، همکاری مردم در واکسیناسیون بود که باید از مردم تشکر کنم. اکنون هم که هنوز با شدت بالایی دچار درگیری نشدیم، از مردم خواهش می‌کنم که حتما واکسن را به عنوان دز یادآور تزریق کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که شش ماه از واکسن قبلی‌شان گذشته باشد، حتما باید واکسن یادآور تزریق کنند که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. کسی که به اُمیکرون مبتلا شود، اگر واکسن تزریق کرده باشد، قطعا شدت بیماری‌اش کم خواهد بود و ما شاهد حوادث بد نخواهیم بود؛ به‌ویژه افراد بالای ۶۵ سال یا افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و ... حتما واکسن دز یادآور را تزریق کنند.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت تهویه و رعایت فاصله‌گذاری باید بیشتر توجه شود. امیدوارم بتوانیم این موج را هم به سلامت رد کنیم. وزارت بهداشت آمادگی کامل دارد و مراکز درمانی ما آمادگی کامل دارند؛ اما امیدواریم با پیشگیری، کارمان به درمان نرسد.

ارسال نظر: