کدخبر: 14248

وام مسکن | وام مسکن 280 میلیونی | شرایط وام مسکن

وام جدید دولت برای مردم | با این وام خانه دار شوید | رقم وام چقدر است؟

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه ۱۳۹ هزار و ۷۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ و در خردادماه نیز ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارند.

مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود. قیمت تسهیلات مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل با یک شیب ملایم روندی صعودی گرفته است؛ به طوری که متاهل‌های ساکن پایتخت باید برای اخذ این وام حدود ۱۳۴ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه ۱۳۹ هزار و ۷۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۴۱ هزار و ۲۰۰ و در خردادماه نیز ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و مرداد سال گذشته با قیمت ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ و شهریورماه سال گذشته با قیمت ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۵۰۰، در آبان ماه ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۴۰ هزار و ۵۰۰ و ۱۴۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

بر این اساس، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۴۰ هزار و ۳۰۰ تومانی، ۵۶ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۸ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۴ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۴۴میلیون و ۸۹۶ و متاهل‌ها نیز باید ۸۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان پرداخت کنند.

ارسال نظر: