کدخبر: 14258

قیمت طلا | اونس طلا | اخبار اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا امروز 27 تیر | طلا ارزان می شود؟

در لحظه تنظیم این گزارش، آخرین قیمت‌ اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران برای طلا یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان و برای سکه طرح جدید، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه با وجود نوساناتی، در روزهای اخیر کاهشی بوده. با وجود این یک کارشناس بازارهای مالی معتقد است ابهام در مذاکرات وین و چشم‌انداز تورمی کشور، احتمال رشد قیمت‌ها در مرداد را نشان می‌دهد. به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته همپای قیمت دلار و ورود آن به کانال بالاتر، رشد نکرد. پس از آنکه روند افزایش قیمت نرخ ارز متوقف شد (دلار به سطح پیشین بازگشت)، طلا حتی به یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان هم رسید. سکه طرح جدید نیز از آن زمان، به کانال ۱۴ میلیونی وارد شده است.

در لحظه تنظیم این گزارش، آخرین قیمت‌ اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران برای طلا یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان و برای سکه طرح جدید، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. در حالی که این دو فلز گرانبها هفته گذشته را با نرخ‌های یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان به پایان رسانده بودند.

با وجود این، برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی معتقد است ابهام در مذاکرات وین و چشم‌انداز تورمی کشور، نشان‌ می‌دهد که احتمالا قیمت‌‌ها در مرداد، هم در بازار طلا و سکه و هم برای نرخ ارز، رشد داشته باشد.

بازارها رشد می‌کنند

اما بانک مرکزی امکان ادامه چنین روندی را دارد؟ او پاسخ می‌دهد: این موضوع به شرایط مذاکرات هسته ای وابسته است. اگر اخبار مثبتی در مورد برجام به گوش برسد، بازارساز می‌تواند به سیاست خود برای کنترل نرخ ارز ادامه دهد و قیمت دلار را زیر ارزش ذاتی آن نگه دارد.

این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید: در غیر این صورت، احتمالا در ماه آینده روند قیمت‌ها در بازار ارز و طلا صعودی باشد. البته شیب این روند در مورد قیمت دلار احتمالا تندتر خواهد بود. چرا که با توجه به داده‌های فعلی از وضعیت تورم و چشم‌انداز آن در کشور، نرخ ارز عقب‌ماندگی قابل توجهی نسبت به ارزش ذاتی خود دارد.

حباب طلا و سکه یا حباب دلار؟

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: اصطلاح معروفی وجود دارد که گفته می‌شود، طلا و سکه حباب دارند. اما در حقیقت این حباب مربوط به دلار است. حرکت افزایشی نرخ ارز در ماه‌های اخیر نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

حق‌شناس می‌افزاید: طلا و سکه، بازار هوشمندی دارند و حباب در این بازارها در واقع قیمت دلار را نشان می‌دهد. بازارساز اکنون این دو فلز گرانبها را زیر ارزش ذاتی خود نگه داشته است. در واقع بنا بر سیاست‌هایی که در پیش گرفته، جلوی رشد قیمت آنها را گرفته است.

به اعتقاد او، بازارساز (بانک مرکزی)، اکنون ابزار لازم را هم برای کنترل قیمت دلار در اختیار دارد. چرا که بخشی از منابع ارزی کشور آزاد شده است. حق‌شناس می‌گوید: این نهاد اجازه نمی‌دهد دلار به قیمت ذاتی خود برسد. نرخ طلا و سکه نیز به تبع آن کنترل می‌شود.

ارسال نظر: