کدخبر: 14343

معلمان| بیمه معلمان | بیمه رایگان معلمان

بیمه رایگان معلمان | با این طرح معلمان رایگان درمان می شوند | ثبت نام بیمه رایگان شروع شد

به رغم اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان در جریان است، از اول تیرماه تاکنون بیش از ۲۴ هزار معرفی‌نامه برای فرهنگیان به مراکز درمانی جهت بستری و سایر موضوعات صادر شده است.

فرهنگیان می توانند تا 31 ماه جاری جهت بیمه تکمیلی فرهنگیان ثبت نام کنند. جزئیات خبر را در ادامه مطلب بخوانید. بیمه تکمیلی فرهنگیان به راه افتاد. بیمه تکمیلی فرهنگیان جهت رفاه حال فرهنگیان راه اندازی شد. فرهنگیان تا 31 ماه جاری یم توانند برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان اقدام کنند. ثبت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان از اول ماه جاری آغاز شده است. مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:از اول تیرماه تاکنون بیش از ۲۴ هزار معرفی‌نامه برای فرهنگیان به مراکز درمانی جهت بستری و سایر موضوعات صادر شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید سعید مقدم‌زاده گفت: بیمه جدید تکمیلی فرهنگیان از اول تیر ۱۴۰۱ اجرایی شد.با توجه به استقبال فرهنگیان، مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی، ۳ بار تمدید شد که آخرین مهلت تا جمعه ۳۱ تیر است و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود.

او گفت: به رغم اینکه ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان در جریان است، از اول تیرماه تاکنون بیش از ۲۴ هزار معرفی‌نامه برای فرهنگیان به مراکز درمانی جهت بستری و سایر موضوعات صادر شده است.

به گفته مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، تا کنون تعداد ثبت نام متقاضیان استفاده از بیمه تکمیلی از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گذشته است. فرهنگیان در صورت تمایل و در مهلت باقی مانده برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی به نشانی اینترنتیhttps://apps1.dana-insurance.ir/ مراجعه و اطلاعات خود و افراد تحت تکفل‌شان را در سامانه ثبت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آیین نامه رتبه بندی معلمان معتقد بود که بعضی نظرات دولت با روح قانون نمی خواند اما آخرین خبری که در خصوص رتبه بندی معلمان داریم این است که در نوبت تصویب و ابلاغ از سوی دولت قرار دارد.

اقتصادآنلاین نوشت، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد رتبه بندی معلمان گفت: پس از کش و قوس‌های فراوانی که در طول دو سال گذشته در مجلس و کمیسیون داشتیم، قانونی که برای رتبه بندی معلمان ارائه شد، به نظرم خوب بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما از اول هم این اختلاف نظرها و چالش‌ها را با دولت قبلی و فعلی بر سر رتبه‌بندی داشتیم، توضیح داد: اصول این است که مجلس قانون و آیین‌نامه اجرایی را دولت می‌نویسد. آیین‌نامه اجرایی نیز با توجه به روح و فضای حاکم بر قانون باید نوشته شود. دو نفر از همکاران ما آقای وحیدی و اسماعیلی که فرهنگی هستند از طرف کمیسیون، به هنگام نوشتن آیین‌نامه حضور داشتند و در نهایت متن ویرایش‌های زیادی هم داشت.

ویس کرمی تصریح کرد: آیین نامه حتی پیش از اینکه به دست دولت برسد نیز در ۲۶ الی ۲۷ مورد ویرایش شد.

نهایتاً کمیسیون معتقد بود که بعضی از نظرات دولت با روح قانون نمی‌خواند؛ مثلاً در آزمون گرفتن برای رتبه‌ها یا بحث مدرک تحصیلی برای نومعلمان و برخی موارد دیگر به قدری تغییر کرده که خود ما هم به جزییات آیین نامه اشراف نداریم. آخرین خبری که در خصوص رتبه بندی معلمان داریم این است که در نوبت تصویب و ابلاغ دولت قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: معلمان ما به حق مطالباتی داشته و دارند و حتی ما معتقد هستیم که رتبه بندی هم نمی‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند. اما مساله مهم این است که مجلس و دولت قدمی برای حل مشکلات معلمان و ارتقای سیستم آموزشی برداشته‌اند.

رییس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده علی آباد کتول مبنی بر لزوم توجه به قانون رتبه بندی معلمان در هیأت تطبیق مصوبات گفت: این مصوبه هیأت دولت به تازگی به هیات تطبیق مصوبات رسیده که در مهلت قانون رسیدگی و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

به نقل از فارس، رحمت الله نوروزی نماینده مردم گلستان در مجلس در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۶ تیر پارلمان در روند بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی-تخصصی طی اخطاری اظهار داشت: موضوع قانون رتبه بندی فرهنگیان باید در هیات تطبیق مصوبات مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، با توجه به تاکیدات مجلس و دولت و مقام معظم رهبری در تمدن نوین، معلمان عزیز طلایه داران هستند، لذا با توجه به حمایت هایی که صورت گرفته، این قانون باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تیمی مانع شده اند، از این جهت تقاضا داریم همانطور که تاکنون از این قانون دفاع شده، بعد از این نیز با بررسی در هیات تطبیق مصوبات مورد حمایت قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موضوع مورد اشاره دیروز و امروز آقای نوروزی پیگیری خواهد شد، وظیفه ما در هیات تطبیق مصوبات بررسی و تطبیق مصوبات هیات دولت با قانون است، این موضوع به تازگی به هیات تطبیق رسیده و در مهلت قانونی رسیدگی و به وقت اعلام می شود. در صورت مغایر بودن نیز موارد اعلام خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه هر سال بعد از کنکور حاشیه ها و اخبار تقلب را داریم، گفت: امسال شرایط امنیتی کنکور نسبت به سال های قبل پررنگ تر بود و در تامین امنیت هم موفق عمل شد. منادی سفیدان در ادامه توضیح داد که شرکت های دانش بنیان دستگاهی ساختند که هرآنچه متقلبین انجام میدادند شناسایی کنند و سازمان سنجش هم ۱۴۶۰ دستگاه را خریداری کرد.

به گفته این نماینده مجلس یازدهم به واسطه این دستگاه به متقلبین کنکور پیشاپیش اطلاع داده شد که تقلب نکنید چون شناسایی می‌شوید اما با این وجود حدود ۸۷۰ دستگاه تقلب سر جلسه کنکور شناسایی شد و تعداد کمی هم که شناسایی نشدند با کمک وزارت اطلاعات مشخص شدند تا متقلبین برای سال‌ها از کنکور محروم شوند.رتبه بندی معلمانمنادی سفیدان در ادامه با بیان اینکه این که بگوییم تقلب اصلا انجام نشده درست نیست ولی کنکور ۱۴۰۱ نسبت به پارسال امن تر برگزار شد، گفت که از نظر او تقلب در کنکور صفر و نزدیک به صفر بوده است.

ارسال نظر: