کدخبر: 14347

قیمت خودرو| قیمت خودرو دیوار | قیمت خودرو سایپا

قیمت خودروهای پرطرفدار بازار امروز 30 تیر | خودروهای ایرانی ارزان شدند

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا امروز پنجشنبه، 30 تیرماه 1401 اعلام شد. قیمت خودرو امروز سه شنبه، 28 تیرماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای پرطرفدار نیز مشخص شد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

بازار بیش از گذشته در رکود است. مردم خودروهای اقساطی را خریداری می‌کنند. اما در بازار خودرو به صورت نقدی بسیار کم خرید و فروش می‌شود. قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروزپنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۱ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت. اما تارا اتوماتیک نیز امروز با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار بیش از گذشته در رکود است. مردم خودروهای اقساطی را خریداری می‌کنند. اما در بازار خودرو به صورت نقدی بسیار کم خرید و فروش می‌شود.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این نوسانات و رکود بازار ادامه داشته باشد.چندی پیش نیز، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

او افزود: این نوسانات تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین و واردات خودرو است. البته عرضه خودروهای تکمیل شده خودروسازان به بازار نیز از افزایش قیمت جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.  اما باید به این نکته باید توجه کرد که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و برای تغییر وضعیت بازار، باید منتظر واردات و مذاکرات وین بود.

تغییر قیمت خودروها در یک ماه

قیمت خودرو

طی یک ماه گذشته، خودروی پژو پارس اتوماتیک بیشترین تغییر قیمت را میان خودروهای صفر داخلی در بازار داشت. این خودرو که هم‌اکنون در قیمت ۴۹۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، ماه گذشته ۴۴۴ میلیون تومان قیمت داشت. یعنی چیزی حدود ۵۴ میلیون تومان افزایش قیمت تنها در طول یک ماه.

پژو ۲۰۷ پانوراما نیز در این یک ماه با نوسان همراه بود. این خودرو امروز ۶۲۰ میلیون تومان است. در حالی که در طول یک ماه ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته. چرا که ماه گذشته ۶۱۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد.

تارا اتوماتیک نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی همراه بود و در حال حاضر به نرخ ۶۰۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. البته در این بین خودروهایی نیز بودند که نسبت به ماه پیش کاهش قیمت جزئی را تجربه کردند.

برای مثال، خودروی کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در بازه قیمتی ۲۱۰ میلیون خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز، برخلاف تیپ ۵ که افزایش داشت، با کاهشی جزئی همراه بود. این خودرو در طول یک ماه سه میلیون تومان کاهش داشت و به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

او افزود: این نوسانات تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین و واردات خودرو است. البته عرضه خودروهای تکمیل شده خودروسازان به بازار نیز از افزایش قیمت جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.  اما باید به این نکته باید توجه کرد که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و برای تغییر وضعیت بازار، باید منتظر واردات و مذاکرات وین بود.

ارسال نظر: