کدخبر: 14416

قیمت گوشت/قیمت گوشت قرمز/گوشت

قیمت گوشت قرمز امروز 1 مرداد 1401 چقدر شد؟

همچنین در این گزارش آمده‌است که گوشت گاو و گوساله با ۲۵ هزارو ۲۱ تن، ۴۷٫۹ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

قیمت انواع گوشت قرمز امروز شنبه ۱ مرداد نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است. هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی چند؟ به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت گوشت قرمز در ۱ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

تولید گوشت قرمز در هفته گذشته چقدر بود؟

وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۱ جمعاً ۵۲ هزار و ۲۰۴ تن گزارش شده است. به نقل از صدای‌بورس، براساس اعلام مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که وزن گوشت قرمز عرضه‌ شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌ها، جمعاً ۵۲ هزار و ۲۰۴ تن است که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

همچنین در این گزارش آمده‌است که گوشت گاو و گوساله با ۲۵ هزارو ۲۱ تن، ۴۷٫۹ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره نیز با ۲۳ هزارو ۷ تن، بز و بزغاله با ۳۳۱۳ تن و سایر انواع دام با ۸۶۳ تن، به‌ترتیب ۴۴٫۱ درصد، ۶٫۳ درصد و ۱٫۷ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۱ با ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در خرداد۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ برای گوسفند و بره ۲۳ درصد، برای بز و بزغاله ۶ درصد افزایش و برای گاو و گوساله ۱۲ درصد، گاومیش و بچه‌گاومیش ۵ درصد و شتر و بچه‌شتر ۲۱ درصد کاهش داشته است. همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (اردیبهشت) در حدود ۳ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر: