کدخبر: 14500

آتش سوزی | آتش سوزی وحشتناک | آتش سوزی مهیب

آتش سوزی وحشتناک مردم را فراری داد | کشور در آتش سوخت!

به نوشته نشریه «بیزنس استاندارد»، شعله‌های آتش با سرعت زیادی در پارک ملی «یوسِمیت» کالیفرنیا منتشر شده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین آتش‌سوزی‌های این ایالت در سال جاری میلادی را رقم زده است.

در ویدیو زیر شاهد اعلام وضعیت هشدار و تخلیه هزاران شهروند آمریکایی درپی آتش سوزی وحشتناک در ایالت کالیفرنیای خواهید بود.به گزارش سلام نو، با گسترش شعله‌های آتش در جنگل‌های ایالت کالیفرنیا و ناتوانی در خاموش کردن آن، فرماندار این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به نوشته نشریه «بیزنس استاندارد»، شعله‌های آتش با سرعت زیادی در پارک ملی «یوسِمیت» کالیفرنیا منتشر شده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین آتش‌سوزی‌های این ایالت در سال جاری میلادی را رقم زده است.این آتش‌سوزی مهیب موجب شده مقامات ایالتی دستور تخلیه هزاران نفر را صادر کنند. شعله‌های آتش همچنین موجب قطعی برق بیش از دو هزار ساختمان مسکونی و تجاری شده است.این حادثه عظیم که «اوک فایِر» لقب گرفته از روز جمعه در جنوب غربی پارک ملی یوسمیت شروع شد که زیستگاه بلندترین و کهن‌ترین درختان جهان به اسم «سکویا» است. این آتش‌سوزی تا شنبه شب (به وقت محلی) به ۴۸ کیلومتر مربع از این اراضی سرایت کرده است.

«دنیل پترسون» سخنگوی جنگل‌های ملی «سییِرا» در مجاورت یوسمیت نیز اعلام کرده بیش از ۶ هزار نفر تا شعاع چندین کیلومتری مجبور به ترک منازل روستایی خود شده‌اند.«گوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا روز شنبه به دلیل گسترش شعله‌های آتش اوک فایر، در منطقه «ماریپوزا کانتی» وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان برای مهار این آتش‌سوزی گسترده در حال تلاش هستند و از سوی دیگر بالگردها و هواپیماهای اطفای حریق نیز به آن‌ها ملحق شده‌اند.در گزارش شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» درباره این آتش‌سوزی مهیب صدای شهروندانی پخش می‌شود که با مراکز امدادی تماس گرفته و می‌گفتند در خانه‌های خود در میان شعله‌های آتش گیر افتاده‌اند. با این حال تاکنون گزارشی از تلفات این آتش‌سوزی منتشر نشده است.

خشکی و گرمای هوای ناشی از بدترین خشکسالی کالیفرنیا طی دهه‌های اخیر، موجب شده این آتش‌سوزی بتواند با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند.از شروع ماه جاری میلادی، ایالت کالیفرنیا یکی از مراکز داغ آمریکا بوده و آتش‌سوزی‌های متعددی را شاهد بوده است. اوایل ماه جولای، بخش‌هایی از پارک ملی یوسمیت دچار آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی ظرف پنج روز ۳۷۷۲ هکتار جنگل را به خاکستر تبدیل کرد. روز شنبه نیز آتش‌سوزی گسترده موجب سوختن دوازده ساختمان مسکونی شده است.

طبق آمار مرکز ملی آتش‌نشانی آمریکا، از آغاز سال جاری میلادی، ۹ مورد آتش‌سوزی گسترده در این کشور رخ داده که به نابودی ۲.۲ میلیون هکتار از اراضی منجر شده است. آمار کلی تعداد آتش‌سوزی‌های بزرگ و کوچک در آمریکا بیش از ۳۷ هزار مورد است که به نابودی بیش از ۵ میلیون هکتار اراضی این کشور منجر شده است.

ارسال نظر: