کدخبر: 14689

سیل | سیل تهران | سیل امامزاده داوود

دهیاری امامزاده داوود افشاگری کرد | سیل قابل پیش بینی بود، کسی نامه نگاری ما را جدی نگرفت!

متأسفانه بازارچه تا دیروقت باز بود و ۶ نفر از مغازه‌داران که از مهاجران لرستانی بودند و شب‌ها در مغازه می‌خوابیدند نیز گرفتار سیلاب شدند. زن و شوهر جوانی که به‌تازگی مغازه‌ای در بازارچه راه انداخته بودند هم درگیر سیل شدند و متأسفانه پیکر زن جوان هنوز پیدا نشده است.

دهیار روستای امامزاده داوود با بیان اینکه این سیل قابل پیش‌بینی بود گفت: نامه‌نگاری‌های زیادی انجام دادیم، اما متأسفانه به نتیجه نرسیدند؛ همه این نامه‌ها موجود است. ورود به روستای امامزاده داوود ممنوع شده و ۹۰ درصد از خانه‌ها تخلیه‌ شده است. دهیار روستای امامزاده داوود در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: «از اهالی بومی تنها ۳ نفر در سیلاب گرفتار شده‌اند و چون جسدشان هنوز پیدا نشده، خانواده‌هایشان حاضر نیستند روستا را ترک کنند.»

فرهاد زینلی افزود: «متأسفانه بازارچه تا دیروقت باز بود و ۶ نفر از مغازه‌داران که از مهاجران لرستانی بودند و شب‌ها در مغازه می‌خوابیدند نیز گرفتار سیلاب شدند. زن و شوهر جوانی که به‌تازگی مغازه‌ای در بازارچه راه انداخته بودند هم درگیر سیل شدند و متأسفانه پیکر زن جوان هنوز پیدا نشده است.»

دهیار روستای امامزاده داوود با بیان اینکه این سیل قابل پیش‌بینی بود ادامه داد: «سال‌هاست که در این روستا به‌عنوان دهیار فعالیت می‌کنم و وقوع سیل، ریزش کوه و نبود ایستگاه امدادی و آتش‌نشانی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بوده است. این موضوعات را بارها پیگیری کرده‌ایم. نامه‌نگاری‌های زیادی انجام دادیم، اما متأسفانه به نتیجه نرسیدند؛ همه این نامه‌ها موجود است.»

او افزود: «امامزاده روی رودخانه قرار دارد و پل ابتدای رودخانه مسبب همه این گرفتاری‌هاست. بارها در جلسات مختلف اعلام کردیم که این پل باید تخریب شود تا در زمان باران شدید دردسرساز نشود. زمانی که باران می‌بارد با خودش سنگ‌های بزرگ، چوب درختان و ... می‌آورد. در سیل ۶ مرداد، بعد از باران شدید، آب پشت پل جمع و در نهایت از آن سرریز و به سمت روستا و امامزاده کشیده شد. باران پاییز و زمستان دردسرساز نیست؛ اما در تابستان چون زمین خشک است آب جذب نمی‌شود و سیلاب جاری می‌شود. باران مرداد خطر سیل به همراه دارد.»

کسبه و اهالی آواره شدند

فرهاد زینلی، دهیار امامزاده داوود، درباره خسارات مالی و جانی این سیل گفت: «چند سالی بود که وضعیت امامزاده و روستا ساماندهی شده بود. همین ۲ ماه پیش مسیر بازارچه بعد از کلی پیگیری و صرف هزینه سنگ‌فرش شد. حالا همه‌چیز از بین رفته است. متأسفانه همه کسبه مجبور شدند مغازه‌شان را ببندند و از روستا بروند. این خسارت‌ها جبران‌ناپذیر است.»

چرا از تاریخ درس نمی‌گیریم؟

او افزود: «خیلی از اهالی اینجا واقعه سیل ویرانگر ۶۸ سال پیش را به یاد دارند. مسئولان هم باخبر بودند، متأسفانه همه‌چیز را فراموش می‌کنیم و پشت‌گوش می‌اندازیم.»

ارسال نظر: