کدخبر: 14744

قیمت برنج | برنج | قیمت برنج کیلویی چند؟

قیمت برنج امروز11 مرداد 1401 | برنج ارزان می شود | برنج هندی کیلویی چند؟

همچنین در بازار هر کیلو برنج ایرانی فجر ممتاز و معطر با قیمت ۹۵ هزار تومان و برنج ایرانی عنبربو ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت برنج امروز سه شنبه، 11 مردادماه 1401 اعلام شد. بررسی و مشاهده قیمت برنج در بازار نشان می‌دهد که هر کیلو برنج ایرانی به طور متوسط بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو برنج طارم هاشمی در بازار با قیمت ۱۷۴ هزار تومان، برنج ممتاز هاشمی ۱۵۸ هزار تومان، برنج دم سیاه درجه یک ۱۳۵ هزار تومان و برنج مجلسی معطر ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌ررود.

همچنین در بازار هر کیلو برنج ایرانی فجر ممتاز و معطر با قیمت ۹۵ هزار تومان و برنج ایرانی عنبربو ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود.معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی به تازگی اعلام کرده و گفته به زودی قیمت جدید برنج بعد از محاسبه هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت اعلام می‌شود.

آن‌طور که مجید حسنی‌مقدم اعلام کرده؛ به دلیل این‌که وارد فصل برداشت برنج شده‌ایم، قیمت‌ها نزولی است و تا رسیدن به قیمت‌های مناسب، این روند ادامه دارد.

تجربه افزایش شدید قیمت برنج ایرانی در بازار در فصل ممنوعیت واردات سال گذشته، وزارت بهداشت را بر آن داشت تا در زمینه ممنوعیت واردات همزمان با فصل برداشت، بازنگری کند. وزیر جهادکشاورزی و معاون برنامه‌ریزی اقتصادی این وزارتخانه از چندین مورد از «نبود محدودیت» در واردات امسال سخن گفته‌اند اما هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص به صورت مکتوب و رسمی به گمرک ابلاغ نشده است.

به‌گفته دبیر انجمن واردکنندگان، با نزدیک شدن به مرداد ماه و زمان ممنوعیت فصلی، هیچ واردکننده‌ای ریسک واردات را به‌دلیل رسوب کالایش در گمرک نمی‌پذیرد و این موضوع می‌تواند بازار را دوباره با کمبود کالا مواجه کند؛ کمبودی که رشد قیمت را در پی خواهد داشت.

کشاورز در این خصوص گفت: برای حمایت از برنج ایرانی راهکارهایی بهتر از ممنوعیت واردات وجود دارد؛ ازجمله حمایت در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، اقداماتی از قبیل یکپارچگی زمین‌ها، صنعتی کردن شالیکوبی‌ها برای کاهش ضایعات و در بخش نرم‌افزاری نیز برندسازی برنج‌های ایرانی برای رصدپذیر شدن میزان تولید، کیفیت، عرضه و غیره به همان شکلی که برای برنج‌های وارداتی اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر: