کدخبر: 14766

قیمت مرغ | قیمت مرغ تازه | قیمت ران مرغ

مرغ ارزان شد | قیمت مرغ بازار را خوشحال کرد | قیمت مرغ 12 مرداد 1401

در حالی که قیمت مصوب مرغ و حتی قیمت های فعلی این محصول در بازار، مورد اعتراض مرغداران قرار گرفته است، خبر رسید شرکت پشیتبانی امور دام قیمت مرغ های وارداتی منجمد را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

قیمت مرغ امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 اعلام شد.قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار در محدود ۵۴ هزار تومان است که هنوز به حداکثر قیمت مصوب ۵۹۸۰۰ تومانی خود نرسیده است؛ هرچند بر اساس گزارش‌های میدانی این محصول در برخی نقاط تهران به شکل غیرقانونی تا ۶۴ هزار تومان نیز به فروش می رسد.

در حالی که قیمت مصوب مرغ و حتی قیمت های فعلی این محصول در بازار، مورد اعتراض مرغداران قرار گرفته است، خبر رسید شرکت پشیتبانی امور دام قیمت مرغ های وارداتی منجمد را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد؛ هرچند دبیر انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی نیز قیمت تمام‌شده مرغ  را بیشتر از این دانست و اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید قیمت هرکیلوگرم از این محصول به ۱۶هزار تومان رسیده است.

دلیل تفاوت قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ

مشاهدات میدانی نشان می دهد که مرغ در شهر تهران با قیمت هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان تا ۶۴ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ مشخص است که فروش مرغ با قیمت‌های بالاتر به خاطر زیاده خواهی برخی از خرده فروش ها است زیرا قیمت مرغ زنده در بازار یکسان است.

در حالی که قیمت مرغ زنده ۴۹ هزار تومان تعیین شده است که حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرده است که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۳۵ هزار تومان است و مرغداران محصول خود را با ضرر و زیان به فروش می‌رسانند.

بنابر این گزارش شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد را به قیمت هر کیلوگرم حدود ۵۵ هزار تومان خریداری می‌کند که با توجه به هزینه هایی که برای آماده سازی مرغ زنده برای تبدیل به مرغ منجمد وجود دارد، مرغداران نمی توانند مرغ زنده را بیشتر از ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند و در بازار مصرف در محدوده ۵۴ هزار تومان باقی مانده است هرچند شاهد گران فروشی این محصول به مردم در برخی فروشگاه ها هستیم.

نوسان قیمت مرغ از دیگر اقلام پروتئینی بیشتر بوده است. این کالا که دولت برای هر کیلو گرم آن قیمت ۶۰ هزار تومان تعیین کرده تا مدت‌ها بعد از اعلام این نرخ، زیر قیمت مصوب در بازار به فروش می‌رسید و کاهش تقاضا اجازه رشد قیمت را به آن نمی‌داد، در نتیجه تولیدکنندگان با اتخاذ سیاست کاهش جوجه‌ریزی تلاش کردند از افت بیشتر قیمت در بازار جلوگیری کنند. در خرداد ماه در میادین میوه وتره‌بار نیز هر روز قیمت جدیدی برای مرغ اعلام می‌شد که از ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان متغیر بود. مشاهدات میدانی نشان می دهد در حال حاضر آخرین قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار حدود قیمت مصوب یعنی ۶۰ هزار تومان است و در صورت قطعه بندی قیمت تا ۷۵ هزار تومان نیز بالا می‌رود. هر کیلو ران مرغ بدون پوست در حال حاضر بین ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ کامل ۷۶ تا ۷۸ هزار تومان قیمت دارد.

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

قیمت مرغ

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

ارسال نظر: