کدخبر: 14935

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه با معوقات پرداخت می شود | رقم واریز یارانه مرداد چقدر است؟

پس از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه، دولت به جاماندگان و معترضانی که استحقاق دریافت یارانه داشتند، بدهکار شد.

معوقات یارانه اردیبهشت و خرداد قرار است به طور کامل تسویه شود. این معوقات به طور کامل برای افراد تأیید صلاحیت شده تسویه می شود. یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است.

این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد. پس از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه، دولت به جاماندگان و معترضانی که استحقاق دریافت یارانه داشتند، بدهکار شد.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد هم زمان با واریز یارانه مرداد، قرار است بابت یارانه‌های معوقه‌اردیبهشت و خرداد نیز با متقاضیان تایید صلاحیت شده‌تسویه کامل صورت بگیرد. در مقابل کسانی که تازه به جمع یارانه بگیران اضافه ‌شده‌اند معوقات خود را همراه با یارانه شهریور دریافت خواهند کرد.

به صورت مشخص این تسویه شامل کسانی خواهد شد که بعد از نام نویسی در یکی از دو سامانه وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تقاضایشان برای دریافت یارانه جدید مورد موافقت قرار گرفت و از تابستان به فهرست یارانه بگیران اضافه شدند.

تسویه حساب با متقاضیان چگونه خواهد بود؟

یارانه

تیرماه امسال هم زمان با به‌روز شدن اطلاعات درآمدی شهروندان دهک‌های یک تا نُه، شماری از این شهروندان تایید صلاحیت شده‌یارانه ماه تیر را دریافت کردند. در مقابل اما تسویه‌یارانه‌های معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد این گروه به قرآیندی زمانبر تبدیل شد و همه شهروندان تایید صلاحیت شده از بابت تسویه حساب معوقات، وضعیت مشابه و یکسانی نداشتند.

براساس مشاهدات میدانی، نظرات ثبت شده‌مخاطبان و حتی پیگیری‌های انجام شده‌از دو نهاد متولی رسیدگی به‌درخواست متقاضیان و جاماندگان، روال یکسانی برای تسویه حساب دولت وجود نداشت. برخی طلبشان را کامل گرفته‌بوند، با عده‌ای تسویه حساب ناقص صورت گرفته‌بود. گروهی دیگر همچنان منتظر واریز یارانه‌های اردیبهشت و خرداد بودند.

علاوه بر این در فهرست مردادماه یارانه بگیران، افراد جدیدی هم حضور دارند. این گروه از شهروندان معترضان و جاماندگانی بودند که در نوبت اول رسیدگی، از سوی وزارت رفاه در دهک دهم درآمدی قرار گرفتند و تقاضایشان برای دریافت یارانه معیشتی مورد موافقت قرار نگرفت. از این تعداد ۴۰ درصد کسانی که درخواست بازبینی مجدد دادند و مدارک و مستندات لازم را نیز ارائه کردند، به فهرست یارانه بگیران اضافه شدند و شامگاه امشب همراه با سایرین یارانه مرداد خود را دریافت خواهند کرد.

درخصوص معوقات یارانه این گروه نیز به احتمال زیاد تسویه حساب نهایی تا موعد واریز یارانه شهریو ماه صورت می‌گیرد. از سوی دیگر به موازات این اتفاقات، نام‌نویسی از جاماندگان و معترضان جدید از طریق سامانه‌های اینترنتی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر: