کدخبر: 14983

پرسپولیس/اخبار پرسپولیس/خبر ورزشی

پرسپولیس رودست خورد

روز دوم هفته اول لیگ 22 امروز با برگزاری 3 بازی ادامه پیدا می‌کند تا پرونده افتتاحیه فصل بسته شود.

روز دوم هفته اول لیگ 22 امروز با برگزاری 3 بازی ادامه پیدا می‌کند تا پرونده افتتاحیه فصل بسته شود. پرسپولیس امروز در فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن می‌رود؛ دیداری که تحت‌الشعاع غایبان پرشماری است که بازی را به دلیل بی‌انضباطی‌های‌شان از دست داده‌اند. 

* لغزش‌های یحیی

  یحیی گل‌محمدی، هرگز شروع‌های خوبی در لیگ برتر نداشته است. اینکه او در 3 فصل اخیر، لیگ را با باخت شروع نکرده در کنار آمار او در این افتتاحیه‌ها شامل 4 برد، یک مساوی و 5 باخت نشان‌دهنده پارادوکس موضوع است. در 8 افتتاحیه قبلی، گل‌محمدی تنها 2 بار برنده شده است و نکته دیگر اینکه تنها شروع فصل بدون گل زده پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر زیرنظر او بوده: لیگ بیستم برابر سایپا.

* رکورد

  پرسپولیس در 15 فصل اخیر، صاحب 10 برد و 5 مساوی در هفته‌های ابتدایی شده و این بهترین آماری است که یک تیم در افتتاحیه، ثبت کرده است. آنها اما در این عنوان، یک شریک دارند به نام استقلال. پرسپولیس با نباختن در بازی امروز، به شانزدهمین فصل بدون شکست در هفته اول می‌رسد و از این حیث، جلوتر از استقلال قرار گرفته و به تنهایی، رکورددار می‌شود.

* بهترین فرصت

  با شکست دیروز استقلال برابر سپاهان در هفته اول، آمار آبی‌ها در افتتاحیه به 13 برد، 6 مساوی و 3 باخت رسید. این یعنی بهترین فرصت برای پرسپولیس تا با بردن بازی امروز، در این آمار شریک استقلال شود. پرسپولیس فعلا چنین بیلانی را در 21 افتتاحیه قبلی‌اش ثبت کرده است: 12 برد، 6 مساوی و 3 باخت. شکست ذوب‌آهن، پرسپولیس را به استقلال در صدر رکورد بهترین عملکرد تاریخ در روز اول فصل می‌رساند.

* بیشترین و بیشترین

  پرسپولیس و ذوب‌آهن در طول تاریخ لیگ برتر، رقبایی چغر برای همدیگر بوده‌اند به نحوی که هر دو تیم، بهترین رکورد گلزنی‌شان را برابر دیگری ثبت کرده‌اند. پرسپولیس به هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر، بیشتر از ذوب‌آهن گل نزده است: 60 گل. و ذوب‌آهن هم با زدن 48 گل، دروازه هیچ تیمی را به اندازه پرسپولیس باز نکرده.

* تارتار برابر پرسپولیس

  3 برد، 4 مساوی و 8 باخت؛ این آمار رویارویی‌های تارتار است با پرسپولیس. آماری که در این اواخر، به شدت نزولی بوده است. تنها یک برد برای او در 13 تقابل آخر با پرسپولیس ثبت شده که مربوط است به پیروزی یک صفر در آزادی با نفت مس مسجدسلیمان برابر پرسپولیس کالدرون. 4 باخت در 6 مصاف آخر به علاوه زدن تنها 2 گل در 5 رویارویی اخیر با پرسپولیس یعنی تارتار روزهای خوبی را برابر این رقیب سپری نمی‌کند.

* تارتار برابر یحیی

  آمار تارتار برابر گل‌محمدی اصلا خوب نیست: یک برد، 4 مساوی و 8 باخت. او برابر گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس اما هرگز برنده نشده و یک مساوی و 4 باخت دارد. او در هیچکدام از 11 رویارویی آخرش موفق به شکست دادن تیم‌های گل‌محمدی نشده است.

  پرسپولیس و ذوب‌آهن، 2 تیم از 4 تیم همیشه حاضر در تاریخ لیگ برتر هستند. آنها در این رقابتها، 42 بار به مصاف هم رفته‌اند که منجر به ثبت چنین آماری شده است: 16 برد برای پرسپولیس، 12 برد برای ذوبی‌ها و 14 مساوی. ذوب‌آهن البته در هیچکدام از 5 تقابل آخرش موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است و تنها 2 برد در 11 مصاف اخیر برابر آنها دارد. در اصفهان و به میزبانی ذوب‌آهن، چنین آماری در تاریخ لیگ برتر ثبت شده است: 4 برد برای پرسپولیس، 9 برد برای ذوب‌آهن و 7 مساوی. البته نباید فراموش کرد که 4 فصل است پرسپولیس در اصفهان به ذوب‌آهن میزبان نباخته.

* بی‌انضباط‌ها

  بازی امروز، پر است از غایبانی که به دلیل مسایل انضباطی از حضور در آن محروم هستند. مهدی تارتار و حامد نورمحمدی، سرمربی و کاپیتان ذوب‌آهن به علاوه یحیی گل‌محمدی، امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی یعنی سرمربی، کاپیتان و ستاره تازه‌وارد پرسپولیس اجازه حضور در این بازی را به دلیل مسایل انضباطی ندارند.

ارسال نظر: