کدخبر: 15210

هواشناسی | آب و هوا | طوفان

هجوم گرد و خاک به کشور | آخر زمان شده!

عاون اداره محیط زیست کازرون ابراز امیدواری کرد تدابیر لازم در کمیته محلی مدیریت تالاب پریشان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود اتخاذ شود تا از بروز بحران بیشتر پیشگیری شود.

 معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به هجوم ریزگردها از تالاب خشکیده پریشان به آسمان کازرون گفت: اگر این بحران ادامه پیدا کند هوای این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناکی قرار می‌گیرد و مردم کازرون نمی‌توانند به راحتی در این شهر زندگی کنند.

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، جمال خداپرست، معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اظهار کرد: همیشه گرد و غبار از سمت غرب وارد کازرون می‌شد اما در عصر روز یکشنبه ۳۰مردادماه، گرد و خاک غلیظی از سمت شرق وارد شهر شد و آسمان شهر را پوشاند.

معاون محیط زیست کازرون ادامه داد: منشأ این ریزگردها از بستر تالاب بین‌المللی پریشان است و در واقع تالاب پریشان تبدیل به کانون ریزگرد شده است.خداپرست افزود: این اتفاق یک بحران است که البته توسط دانشگاه تهران این هشدار را داده بودند که دریاچه پریشان به تدریج به کانون ریزگردهایی تبدیل خواهد شد که این ریزگردها حاوی گوگردهای خطرناکی است که باعث بیماری‌های تنفسی دشواری می‌شود.

وی بیان داشت: کشاورزی ناپایدار اطراف تالاب و چرای بی‌رویه دام در بستر تالاب پریشان باعث شده که بستر این تالاب خشک گردد و به کانون ریزگرد تبدیل شود.خداپرست گفت: اگر این بحران ادامه پیدا کند هوای این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناکی قرار می‌گیرد و مردم کازرون هم نمی‌توانند به راحتی در این شهر زندگی کنند چراکه این ریزگردها سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

معاون اداره محیط زیست کازرون ابراز امیدواری کرد تدابیر لازم در کمیته محلی مدیریت تالاب پریشان که به ریاست فرماندار برگزار می‌شود اتخاذ شود تا از بروز بحران بیشتر پیشگیری شود.کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

ارسال نظر: