کدخبر: 15229

برجام | توافق برجام | هدف برجام

برجام در دست آمریکا مانند | سنگ پرانی آمریکا برای برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «پاسخ ایران با نقطه نظرات متعددی همراه بوده است. این نیازمند زمان بیشتر برای مرور آنها و مشخص کردن پاسخ‌مان است. ما به طور جدی در حال مرور پاسخ ایران هستیم».«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) گفت به محضی که رایزنی‌های داخلی ما تکمیل شود، به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، پاسخ خواهیم داد.

وی که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، افزود: «ما در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش خوایم کرد تا پاسخ مناسبی به پاسخ ایران بدهیم. این فرآیندی است که می‌خواهیم اطمینان یابیم که با دقت و توجه به جزئیاتی که برای موضوعی به مهمی این ضروری بوده، انجام داده‌ایم».

پرایس اضافه کرد: «من می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ به اتحادیه اروپا، وقت را از دست ندهیم».وی گفت: «پاسخ ایران با نقطه نظرات متعددی همراه بوده است. این نیازمند زمان بیشتر برای مرور آنها و مشخص کردن پاسخ‌مان است. ما به طور جدی در حال مرور پاسخ ایران هستیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

پیش از این «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در یک رویداد دانشگاهی در اسپانیا، پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا را معقول خواند. وبگاه شبکه خبری بلومبرگ هم به نقل از جوزپ بورل نوشته دیپلمات‌ها ممکن است در هفته جاری (تا یکشنبه هفته آینده بر اساس تقویم ایران) برای رایزنی درباره گام‌های بعدی در وین دیدار کنند.

دوشنبه (۲۲ اوت) همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین خبر داد و یادآوری کرد: یک هفته پیش در چنین روزی، ایران به سایر شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین پیش‌نویس پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملا معقول خود در خصوص پیش‌نویس تصمیم احیای برجام را ارائه کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهادها در واشنگتن زمان زیادی نبرد.

ارسال نظر: