کدخبر: 15279

سهام عدالت | وام سهام عدالت | اخبار سهام عدالت

چگونه سهام عدالت متوفیان را انتقال دهیم؟

از انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث چه خبر؟

طبق اعلام های قبلی از رئیس سازمان بورس، قرار شده ایت تا آخر ماه جاری سهام عدالت متوفیان به وراث انتقال پیدا کند. سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. سود سهام عدالت امسال 100 افزایش پیدا کرده است. از انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث چه خبر؟رئیس سازمان بورس گفت: در خصوص سامانه انتقال سهام عدالت به وراث قولی که داده شده تا آخر شهریور است و ان‌شاءالله بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عشقی رئیس سازمان بورس در حاشیه جلسه شورای عالی بورس نکاتی را مطرح کرد.

سوال: در رابطه با بانک ملی که مطرح کرده ابلاغیه بخشنامه سامانه ستاره هنوز نیامده توضیح بفرمایید.

عشقی: ابلاغیه را باید خود بانک باید منتشر کند از سوی سازمان بورس موردی برای ابلاغ وجود ندارد. بانک باید بر اساس مدل کسب و کار خود زیر ساخت خود را تنظیم و به مشتریان ابلاغ و کار‌ها را انجام دهد.

سوال: سامانه متوفیان سهام عدالت به کجا رسید؟

عشقی: قولی که داده شد تا آخر شهریور است و ان شاء الله بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم. نیازمند تعامل گسترده با قوه قضائیه بودیم که در حال انجام است به سبب آن که تعداد این افراد زیاد است به صورت دستی قابل انجام نیست و برنامه برای الکترونیکی شدن است. بحث متوفیان و گواهی انحصار وراثت معمولا دستی در شهرستان‌ها در حال انجام است در حال فراهم ساختن زیر ساخت‌ها برای الکترونیکی شدن است.

سوال: بحث اصلاح نرخ سوخت صنایع به کجا رسید؟

عشقی: فعلا هنوز ۱۴۰۱ هستیم.

سوال: در رابطه با بازگشایی نماد غیر مستقیم سهام عدالت و اصلاح آیین نامه این موضوع به کجا رسید؟

عشقی: جلسه‌ها در این خصوص ادامه دارد، اما تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

ارسال نظر: