کدخبر: 15321

حقوق | افزایش حقوق | میزان افزایش حقوق

حقوق | خبر مهم برای حقوق بگیران | حقوق ها چقدر می شود؟

خدمات شخصیت‌های بزرگ استان مرکزی در حد حد ملی و بین المللی است و امید است دولت با حمایت جدی‌تر از ظرفیت‌های نخبگانی و نیروی انسانی مناطق مختلف، بتواند این ظرفیت‌ها را برای حل مسایل این کشور هر چه بیشتر و بهتر پویا کند.

«علی بهادری جهرمی» روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در پاویون دولت این استان در جمع خبرنگاران افزود: به تازگی سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.وی بیان کرد: این موضوع در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است اما اصل اینکه بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود در حال پیگیری است.بهادری جهرمی اظهار داشت: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق‌ها مستهلک می شود.وی تاکید کرد: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود و امید است در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده امسال به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال گذشته بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث متعددی مطرح بود که بتوان به نحوی آن را جبران کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سه تا چهار سال گذشته به واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجاد شده، و طی هشت سال گذشته منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده و این تورم مستمر وجود دارد، چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاهش پیدا می‌کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افرایش ۵۷ درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای تروریسم و شهدای دولت، گفت: به مناسبت هفته دولت که سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، هیات دولت تصمیم گرفت در این هفته در راستای سیاست میان مردم بودن و گفت و گوی مستقیم و ۲ جانبه و ۲ سویه با مردم، هر کدام از اعضای هیات دولت حداقل به ۲ استان کشور سفر کنند و از نزدیک نکات، مسایل و مشکلات را ببینند، بشنوند و همفکری با مدیران استانی صورت گیرد تا انتقال دهنده مطالب و مباحث استان‌ها در مجموع هیات دولت باشند.

سخنگوی دولت افزود: تا هفته دولت بهانه‌ای شود که هم مسایل استان‌ها و شهرستان‌ها با جدیت، سرعت و اشراف بیشتر در تهران قابلیت پیگیری داشته باشد و هم یک تعامل و گفت و گوی ۲ سویه میان مردم و مسئولان که در سطح هیات وزیران تصمیم‌گیری می‌کنند حاصل شود، و هم مشکلات منطقه عینی‌تر درک شود و امکان انتقال پیام دولت به مردم بیشتر صورت گیرد.بهادری جهرمی اظهار داشت: توفیق شد تا سفر اینجانب به استان مرکزی به عنوان استان مفاخر پرور کشور که از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و سرمایه انسانی بالا بهره‌مند است، صورت گیرد.

وی تاکید کرد: خدمات شخصیت‌های بزرگ استان مرکزی در حد حد ملی و بین المللی است و امید است دولت با حمایت جدی‌تر از ظرفیت‌های نخبگانی و نیروی انسانی مناطق مختلف، بتواند این ظرفیت‌ها را برای حل مسایل این کشور هر چه بیشتر و بهتر پویا کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص مهمترین دستاورد یک سال گذشته دولت هم گفت: در میان مردم بودن و برداشتن فاصله میان مردم و دولت و اینکه مدیران از پشت میز نشینی خارج شده تا بدانند در دل مردم، میان مردم و کوچه و خیابان‌های کشور چه می گذرد، از مهمترین دستاوردها است.

بهادری جهرمی اظهار داشت: در سوی مقابل احساس نکردن مردم از واقعیت‌ها و مشکلات یکی از معضلات اساسی در دوره‌های گذشته بود اما این دولت با جهت گیری جدی و گفتمانی که بر این دولت حاکم است و خود را متعلق بر مردم و مردم را حاکمان اصلی کشور می‌داند، تا حدود بسیار زیادی این معضل را برطرف کرده است.وی تاکید کرد: البته این مسیر باید مستمر و همچنین از سوی همه مقامات در همه سطوح مدیریتی با جدیت پیش رود تا حلال مشکلات مردم باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر مردم میدان دار امور شوند به طور قطع مشکلات حل می‌شود.بهادری جهرمی اظهار داشت: البته از دستاوردهای حوزه سلامت بویژه کاهش چشمگیر فوتی‌های کرونایی که در شهریورماه پارسال با آمار فوتی روزانه بالای ۷۰۰ نفر مواجه بودیم،  نباید غافل شد.

وی تاکید کرد: البته این مهم هم نتیجه با مردم بودن و در میان مردم بودن و حضور مردم در صحنه است که اگر مردم از واکسیناسیون استقبال نمی‌کردند این دستاوردها هم محقق نمی‌شد.سخنگوی دولت پس از استقبال از سوی مسئولان استان مرکزی به خمین سفر کرد و عصر امروز ( پنجشنبه) هم در شورای اطلاع رسانی و نشست با فعالان فرهنگی مساجد و هیات‌های اندیشه ورز استان مرکزی شرکت می‌کند.استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر: