کدخبر: 15343

تیراندازی/تهران /عاملین تیراندازی

تیراندازی پسر جوان را به کام مرگ برد | کینه یک ماهه به قتل ختم شد

با حضور کارآگاهان جنایی کرج در بیمارستان، دو برادر به عنوان عاملان اصلی تیراندازی تعویض روغنی کرج شناسایی شدند. دو برادر تحت درمان قرار گرفته، اما ساعاتی بعد یکی از آن‌ها تسلیم مرگ شد.

با شروع تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول و دوستانش چند روز قبل در یک پارک با چند نفر بر سر قدرتنمایی و کری‌خوانی در اینستاگرام درگیر شده‌اند؛ بنابراین احتمال اینکه عاملان درگیری در پارک، همان مردان مسلح باشند تحقیقات ادامه یافت و همان روز مأموران موفق به دستگیری سه نفر از افرادی که داخل خودرو بودند، شدند.

مرد مسلحی که با همدستی دوستانش به یک مغازه تعویض‌روغنی در کرج حمله کرده و باعث قتل مرد جوانی شده بود در جریان دستگیری از سوی پلیس مجروح و در بیمارستان تسلیم مرگ شد. به گزارش ایران، ساعت ۴ بامداد چهارشنبه ۲ شهریور، مأموران کلانتری ۱۴۲ کن در تماس با بازپرس ساسان غلامی از مرگ مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند.

در بررسی از سوی تیم جنایی مشخص شد این مرد و برادرش از سوی مأموران پلیس آگاهی استان البرز تحت تعقیب بوده‌اند که حین تیراندازی هنگام دستگیری، با شلیک گلوله مجروح شده و در بیمارستان جان باخته است.

تیراندازی در تعویض روغنی

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند اوایل تیر امسال ۶ مرد داخل مغازه تعویض‌روغنی در منطقه گوهردشت کرج نشسته بودند که یک خودروی ال ۹۰ مشکی مقابل در تعویض‌روغنی توقف کرده و ناگهان مردی قوی‌هیکل در حالی که نقاب مشکی به صورت و اسلحه‌ای در دست داشته از خودرو پیاده شده و شروع به تیراندازی به افراد حاضر در مغازه کرده و به دنبال آن دو مرد نقابدار دیگر که یکی از آن‌ها سلاح و دیگری قمه به دست داشته از خودرو پیاده شده‌اند. آن‌ها حاضران را به رگبار بستند و در این حادثه برادر صاحب مغازه به قتل رسید و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خودروی بدون پلاک

گزارش این تیراندازی بلافاصله به مأموران پلیس کرج اعلام شد و با حضور تیم جنایی در محل و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته جزئیات این تیراندازی به دست آمد، اما از آنجا که خودرو پلاک نداشت ردی از مهاجمان به دست نیامد.با شروع تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول و دوستانش چند روز قبل در یک پارک با چند نفر بر سر قدرتنمایی و کری‌خوانی در اینستاگرام درگیر شده‌اند؛ بنابراین احتمال اینکه عاملان درگیری در پارک، همان مردان مسلح باشند تحقیقات ادامه یافت و همان روز مأموران موفق به دستگیری سه نفر از افرادی که داخل خودرو بودند، شدند.

با اعترافات متهمان، عامل اصلی این درگیری مرگبار شناسایی و مشخص شد آن‌ها دو برادر بوده که پس از این تیراندازی از کرج متواری شده‌اند. رد مردان مسلح در یکی از شهرستان‌های شمال تهران به دست آمد و کارآگاهان دریافتند متهمان این پرونده قصد خروج غیر قانونی از کشور را دارند.

بدین ترتیب مأموران راهی شمال کشور شده و متهمان که از حضور آن‌ها با خبر شده بودند، به جای خروج مخفیانه از مرز دوباره راهی کرج شدند.با اینکه برادران نقابدار می‌دانستند پلیس درتعقیب آن‌ها است، اما تنها چند روز پس از درگیری مرگبار، زمانی که یکی از دوستان مقتول را در خیابان دیدند، به سمت او رفته و با ضربات چاقو و قمه او را نیز مجروح کردند.

دستگیری در تهران

کارآگاهان پلیس استان البرز بعد از نزدیک به دو ماه، در نهایت موفق شدند مخفیگاه متهمان را در منطقه کن و سولقان شناسایی کنند و زمانی که دو برادر از مخفیگاهشان بیرون آمده و سوار بر موتورسیکلت‌شان شدند کارآگاهان جنایی به تعقیب دو برادر مسلح پرداخته و زمانی که مردان مسلح وارد خیابانی خلوت شدند مأموران برای دستگیری آن‌ها وارد عمل شده و با دستور ایست، از متهمان خواستند خود را تسلیم کنند، اما آن‌ها به جای تسلیم شدن اقدام به فرار و تیراندازی کرده و مأموران نیز به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.

در این فرار دو برادر زخمی شدند، اما بازهم به فرار خود با موتورسیکلت ادامه دادند با این حال منطقه فرار متهمان بلافاصله زیر نظر گرفته شد و طرح مهار اجرا شد.

از سویی رهگذران و کسبه منطقه کن و سولقان ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه اول شهریور، دو مرد جوان سوار بر موتورسیکلت را دیدند که تعادل‌شان را از دست داده و با زمین برخورد کردند. مردان موتورسوار بشدت زخمی بودند و توانایی حرکت نداشتند.

رهگذران با دیدن این صحنه موضوع را به اورژانس و پلیس اعلام کرده و دو مرد موتورسوار به بیمارستان منتقل شدند. با انتقال مردان زخمی و معاینات صورت گرفته از سوی تیم پزشکی مشخص شد هر دوی آن‌ها با گلوله زخمی شده‌اند بنابراین موضوع بلافاصله به پلیس اعلام شد.با حضور کارآگاهان جنایی کرج در بیمارستان، دو برادر به عنوان عاملان اصلی تیراندازی تعویض روغنی کرج شناسایی شدند. دو برادر تحت درمان قرار گرفته، اما ساعاتی بعد یکی از آن‌ها تسلیم مرگ شد.

گزارش این تیراندازی مرگبار به بازپرس ساسان غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران اعلام شد. بازپرس جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل تیراندازی، بررسی زاویه تیراندازی و کارشناسی اسلحه و ادامه تحقیقات در این رابطه را صادر کرد.سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز نیز گفت: در این رابطه تاکنون ۱۰ متهم بازداشت شده‌اند که ۵ نفر از آن‌ها متهمان اصلی بوده و ۵ نفر دیگر در فرار متهمان نقش داشتند و همگی بازداشت شدند.

ارسال نظر: