کدخبر: 15642

آتش سوزی | آتش | آتش سوزی وحشتناک

آتش سوزی جنگل را نابود کرد | جزئیات وحشتناک

نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر نیروهای امدادی دیشب با ایجاد آتش بُر و محاصره آتش توانستند با وجود صعب‌العبور بودن منطقه و شیب زیاد عرصه موفق به مهار کامل آتش شوند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کیاسر خبر داد و گفت: عملیات امداد هوایی برای پیشگیری از آتش‌سوزی مجدد در این عرصه جنگلی نیز صبح امروز آغاز شد و در حال انجام است. به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، حسینعلی محمدی شیرآقایی، اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل های کیاسر بامداد امروز با تلاش نیروهای امدادی مهار شد و از زمان روشن شدن هوا نیز بالگرد برای آب‌پاشی در محدوده دچار حریق به پرواز در آمده است.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر نیروهای امدادی دیشب با ایجاد آتش بُر و محاصره آتش توانستند با وجود صعب‌العبور بودن منطقه و شیب زیاد عرصه موفق به مهار کامل آتش شوند. اما با توجه به پوشیده بودن سطح زمین از برگ‌های خشک انباشت شده و وزش باد، این احتمال وجود دارد که دوباره آتش شعله‌ور شود. به همین دلیل بالگرد امدادی استان برای اطفاء کامل آتش به پرواز در آمده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران گفت: بالگرد امدادی دیروز و پس از انجام عملیات اطفاء آتش در جنگل‌های کلاردشت بلافاصله به سمت کیاسر پرواز کرد. اما تاریکی هوا اجازه انجام عملیات آب‌گیری و آب‌پاشی را نمی‌داد. به همین دلیل عملیات امداد هوایی به صبح امروز موکول شد و بالگرد پس از آبگیری از دریاچه الندان آب‌پاشی در منطقه دچار آتش‌سوزی را انجام می‌دهد.

ارسال نظر: